Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:33:06 GMT

۴ علامت اصلی تبدیل خال به سرطان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۲۰۹۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر یحیی دولتی در همایش قاره‌ای درماتولوژی در ارتباط با خال‌های خطرناک در بدن گفت: به طور کلی خال‌ها به دو دسته مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شوند و برخی از آن‌ها ممکن است به سرطان ملانوم که یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌ها بوده و درمان مشکلی دارد تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته اگر سرطان ملانوم زود تشخیص داده شود و خال به سرعت برداشته شود احتمال نجات فرد بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین افرادی که در بدن خود خال‌های زیادی دارند باید بیشتر مراقب باشند و علایم سرطان ملانوم را جدی بگیرند.

دکتر دولتی با اشاره به اینکه خال‌های بزرگ سیاه و مودار احتمال تبدیل شدن آن‌ها به سرطان ملانوم بیشتر است، گفت: ۴ علامت بزرگ ابتلا به این سرطان عبارت است از بزرگ شدن سریع آن، دندانه‌دار شدن خال، از یکنواختی در آمدن رنگ خال و خونریزی است که افراد در صورت مشاهده این موارد باید به متخصص پوست مراجعه کنند.

وی درباره استفاده از ضدآفتاب در پیشگیری از سرطان‌های مختلف پوست که در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، افزود: افراد باید برای استفاده از ضدآفتاب برای بار نخست به پزشک مراجعه کنند و اگر SPF کرم ضدآفتاب ۳۰ باشد کافی است و بهتر است مردم دنبال ۱۰۰، ۷۰ SPF نروند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ضدآفتاب‌ها انواع مختلفی دارند، گفت: به طور کلی ضدآفتاب به دو دسته برای پوست‌های خشک و چرب تقسیم می‌شود که برخی از آن‌ها می‌تواند برای افراد حساسیت زا باشد.

دکتر دولتی افزود: ضخامت کرم ضدآفتاب‌های پوست باید زیاد باشد و فرد در صورت شست و شوی بدن یا تعریق زیاد باید استفاده از ضدآفتاب را تکرار کنند.

همایش قاره‌ای درماتولوژی از امروز ۵ اردیبهشت تا ۷ اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور ۳۳ کشور از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا، هند، فرانسه، تونس، برزیل، کانادا، فیلیپین، ترکیه، ژاپن در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت بلخ از افرایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان خبر می‌دهند.

مسئولان بخش سرطان شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی می‌گویند که در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار و ۹۱۲ بیمار مبتلا به سرطان به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند.

به گفته‌ مسئولان، این تعداد در سال ۱۴۰۱ خورشیدی فقط دو هزار و ۶۱۳ نفر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ