Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:37:57 GMT

شناخت محدوده اسراف نیازمند درک سبک زندگی اسلامی است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۲۱۰۷

حجت‌الاسلام علی رضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اسراف، عملی مخالف تقوا و دستورات و سفارشهای خدا و اولیای الهی است و باعث می‌شود برکت از زندگی انسان رخت بربندد.امام صادق علیه السلام فرمودند: «اِنَّ مَعَ الاسْرافِ قِلَّةَ الْبَرَکَةِ؛همانا اسراف همراه با کاهش برکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی با اشاره به اینکه اسراف کاری می‌تواند از پایین ‌ترین مراتب آغاز شده و به نقطه اوج خود برسد، افزود: دراین میان تنها فرهنگ مبتنی بر آموزه های اخلاقی منبعث از وحی است که می‌تواند درمقابل آن بایستد، این فرهنگ در جامعه ما ریشه دارد و باید به اشاعه آن کمک کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: تا زمانی که سبک زندگی اسلامی را درک نکنیم محدوده رفاه و مرز اسراف را نمی شناسیم، لذا نصیحت نافع باید در محدوده سبک زندگی اسلامی تعریف شود تا بتوان به وظیفه خود عمل کرد.
وی عنوان کرد: صرفه جویی و دوری از اسراف و تبذیر یکی از اصول و مبانی مهم در خصوص سبک زندگی اسلامی است که تجمل‌گرایی و ریخت و پاش به عنوان نقطه مقابل آن در فرهنگ غربی وجود دارد.
حجت‌الاسلام کاوه اعلام کرد: اسراف و تبذیر از گناهان کبیره است که در قرآن و روایات نیز برای آن عذابی عظیم در نظر گرفته شده و شهید دستغیب نیز در کتاب گناهان کبیره به طور کامل به موضوع اسراف اشاره کرده است.
وی چشم‌وهم‌چشمی را از فرهنگ اسلامی دور دانست و یادآور شد: ما باید به اندازه نیاز از نعمت‌های الهی استفاده کرده و از اشرافی‌گری بپرهیزیم، عمل کردن به این موضوع در زندگی یک وظیفه همگانی است که موجب دوری جستن از گناهی بزرگ چون اسراف نیز می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره شائبه توزیع بی ضابطه بُن کتاب در دوره  قبلی نمایشگاه گفت: سیستم توزیع بن کتاب اینطور است که یک مجموعه برای مخاطبان یا کارکنانش مبلغی را درنظر میگیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حداکثر تا بیست درصد از آن مبلغ را اضافه میکند.

وی افزود: مثلاً اگر یک نهاد مبلغ یک میلیارد تومان بن کتاب بخرد، وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی هم دویست میلیون تومان به آن اضافه میکند. وی در این باره افزود: این بُن با هدف افزایش سرانه کتابخوانی و خرید کتاب به سازمان‌ها و نهادها اعطا شده است.

احمدوند اظهار داشت: بنابراین تحت عنوان «بُن رایگان» چیزی به نهادها اعطا نشده است، به برگزار کنندگان مبالغ ناچیزی تعلق گرفته که برای تشکر و دیگر فعالیت‌هایشان اما این مبلغ با مبالغی که مطرح می‌شود خیلی فاصله دارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود