Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:57:23 GMT

فتوا صادر کردید و بنده را مرتد نامیدید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۲۱۴۳

فتوا صادر کردید و بنده را مرتد نامیدید

خبرگزاری شبستان: نمایند مردم شیراز با انتقاد از نماینده مردم مشهد گفت: اینجا مجلس است و باید صدای ملت از تریبون بلند شود اما شما آقای پژمانفر اینجا دادگاه صحرایی تشکیل دادید و بنده را محکوم و مرتد نامیدید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه پنج اردیبهشت در تذکری گفت: آقای پژمانفر گفته است بنده واجبی را منکر شده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده کجا واجبی را منکر شدم، حتی وی گفته است بنده فتوا داده ام، من کجا فتوا داده ام؟ آقای پژمانفر بودند که فتوا دادند و بنده را محکوم و مرتد نامیدند و دادگاه صحرایی تشکیل دادند.

 

وی با بیان اینکه در مجلس باید صدای ملت از تریبون بلند شود، گفت: در مجلس نباید نماینده ای را به ارتداد تهدید کرد. حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است، با برخوردهای اینگونه به اعتماد مردم به نظام لطمه می زنید.

 

وی ادامه داد: ادبیات آقای پژمانفر بسیار خشن تر نسبت به برخورد آن مامور که آموزش ندیده است، بود. اسلام دین رافت و مهربانی و نه دین خشونت است از تریبون مجلس به نام دین اسلام چنین اتهاماتی می زنند بنده به آقای پژمانفر عرض می کنم که شاید ادبیات تان در حوزه انتخابیه تان برای تهدید مخالفان موثر باشد اما در مجلس کاربردی ندارد.

 

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: بنده دوشادوش رزمندگان در دوران دفاع مقدس از شرف و ناموس این خاک دفاع کردم. آقای پژمانفر سخنان شما و تهدید شما وحشتناک تر و ترسناک تر از گلوله های دشمن نیست اما بیان آن از تریبون مجلس دردناک است.

 

وی گفت: بنده انتظار داشتم آقای مطهری که انسان آزاده ای است و به عنوان فرزند شهید مطهری است به آقای پژمانفر تذکر می دادید که چرا از تریبون مجلس چنین فتواهایی صادر می کنند.

 

این سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: بنده از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می خواهم این مسایل را پیگیری کند چرا که این مسایل وهن مجلس است و نباید از تریبون مجلس گفته شود.

 

علی مطهری، نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر پارسایی گفت: تذکر آقای پژمانفر در روز گذشته این بود که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی داند در واقع یک نوع انکار ضروری دین انجام داده است و حکم کلی را صادر کرده است می دانیم که حکم کلی انکار ضروری دین ارتداد است. آقای پژمانفر می خواست بگوید که مقصود آقای پارسایی این نیست. آقای پژمانفر شما را متهم به ارتداد نکردند.

 

مطهری بیان کرد: به نظر من توهین صریحی انجام نشده است اما شما حرف خودتان را زدید.

 

همچنین، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در همین راستا در تذکری گفت: بنده دیروز در ارتباط با مطلبی که آقای پارسایی فرمودند به عنوان یک تذکر درباره برخوردی که با مامور نیروی انتظامی صورت گرفته مسایل را مطرح کردم بین نیروی انتظامی و نظامی نباید پلیس خوب و بد درست کنیم و بگوییم از بعضی مدیران نظامی تشکر می کنیم و برخی دیگر نیز زیر سوال می بریم.

 

وی ادامه داد: آقای پارسایی اعلام کرد واجبی فدای یک مستحب شده است آن چیزی که وی تعبیر کرده است این است که امر به معروف و نهی از منکر یک مستحب بوده است و برداشت شورای نظارت بر رفتار نمایندگان دقت کند که این عبارت بود که همه شنیدند.

 

وی ادامه داد: مستحب همان امر به معروف و نهی از منکر بوده است که نیروی انتظامی تلاش کرد آن را انجام دهد. بنده اعلام کردم اگر کسی بخواهد حکم را در دین تغییر دهد باید ببینیم حکم چیست، امر به معروف و نهی از منکر واجب است و بسیاری از مسایل در زیرمجموعه آن قرار می گیرد، اینکه بخواهیم بگوییم این موضع مستحب است اگر عالمانه و آمرانه بگوییم این کار را انجام دهد در حقیقت این کار ضروری دین شده است و امر به معروف و نهی از منکر را واجب ندانسته است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: حرف های آقای پارسایی در مورد اینکه می گویند آقایان در حوزه انتخابیه شان چنین و چنان می کنند پوپولیستی است، ما حریت داشتیم و زیر بار چنین حرف هایی نداریم و همیشه از دین دفاع کردیم ولو یک تعداد در مقابل مان بخواهند چنین حرف های پوپولیستی بزنند.

 

وی تاکید کرد: بنده انتظار دارم جلسه بررسی حرف هایی که پارسایی زده است و حرف های غیرشرعی و غلط نیز بوده است و دفاعی که بنده از امر به معروف و نهی از منکر داشته ام بررسی شود که آیا درست است کسی اینگونه صحبت کند.

 

وی گفت: بنده در جلسه روز گذشته چنین صحبتی خطاب به پارسایی نداشتم اما یک حرف کاملا غلط می زنند و خواهش می کنم این موضوع بررسی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اصل 8 قانون اساسی مربوط به امر به معروف است و اگر آقای پارسایی توجه به این واجبات ندارد حداقل به قانون اساسی توجه کند که وظیفه همه ما حراست از این قانون است.

 

علی مطهری در پاسخ به تذکر پژمانفر گفت: ‌صحبت آقای پارسایی در واقع سهو لسان بود و سهوا چنین صحبتی کردند. وی نمی خواست فتوایی صادر کند.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن دولت سوریه مساجد عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان شرقی حسن روحانی قرآن کریم قرآن بهرام پارسایی نصرالله پژمان فر مجلس کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اریک تن هاخ: از حرف های برونو فرناندز اشتباه برداشت کردید
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • حمله به اینزاگی: بیش از حد بزرگش کردید!
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی