Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@14:05:41 GMT

موگرینی: سوریه صفحه شطرنج و محل بازی ژئوپلیتیک نیست

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۲۴۸۹

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در نشست جمع آوری کمک مالی برای سوریه در بروکسل خواستار برگزاری مذاکرات سیاسی با هدف پایان بخشی به جنگ در این کشور شدند. آفتاب‌‌نیوز : استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در سخنانی در این نشست تاکید کرد که پیروزی های نظامی اخیر دولت سوریه و متحدان آن این کشور را به صلح نزدیک تر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش یورونیوز، وی در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: «در روزها و هفته های اخیر شاهدیم که دستاوردهای نظامی، تصرفات ارضی و تشدید عملیات نظامی به راه حل سیاسی منجر نمی شود و تغییری ایجاد نمی کند.»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست خبری بر لزوم از سرگیری فرآیند سیاسی تحت نظر سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه تاکید کرد. فدریکا موگرینی از روسیه، ایران و ترکیه خواست تلاش بیشتری برای دستیابی به آتش بس در سوریه انجام دهند. وی در بخشی از سخنان خود در نشست بروکسل تاکید کرد سوریه «صفحه شطرنج» و «محل بازی ژئوپلیتیک» نیست.
نشست جمع آوری کمک مالی برای سوریه در حالی در بروکسل برگزار می شود که پنج میلیون نفر از ساکنان این کشور به کشورهای مجاور پناه برده اند و شش میلیون و ۱۰۰ هزار نیز در داخل سوریه آواره شده اند.
فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در نشست بروکسل از جنگ هفت ساله سوریه به عنوان «یکی از بزرگترین شکست های سیاسی آغاز قرن بیست و یکم» یاد کرد.
برگزارکنندگان نشست جمع آوری کمک مالی برای سوریه امیدوارند در این گردهمایی بتوانند ۹ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه در سوریه و حمایت از پناهندگان سوری در کشورهای مجاور جمع آوری کنند.
نشست بروکسل در حالی برگزار می شود که گروهی از کارشناسان بین المللی در حال تحقیق درباره حمله روز هفت آوریل (۱۸ فروردین) به شهر دوما در منطقه غوطه شرقی سوریه هستند. گروههای امدادرسان در دوما و کشورهای غربی ضمن تاکید بر استفاده از سلاح شیمیایی در این حمله رژیم سوریه را مسئول آن معرفی می کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین