Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پرندوش*: با روی کار دولت تدبیر و امید، موج جدیدی از امید در جوانان برای تحقق مطالبات و رسیدگی به امور این قشر از جامعه شکل گرفت، امیدی که در برخی موارد تحقق یافت و در مواردی نیز به امید به آینده و یا ناامیدی ختم شد!

حجم وسیع مطالبات در حوزه جوانان باعث شده تا اجرایی کردن این مطالبات به یکی از اولویت‌های اصلی دولت تبدیل شود، اولویتی که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال ۱۳۹۷ در رابطه با به‌کارگیری جوانان در مدیریت‌های مختلف و توانمندی آن‌ها بیش‌ازپیش به یک باور و الزام نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی اصلی در به‌کارگیری از ظرفیت‌های جوانان نگاه ابزار گونه به این قشر و همچنین سنگ‌اندازی و عدم باور برخی از مدیران و مسئولین سن و سال دار به آن‌ها بوده و می‌باشد که البته با حمایت‌های دولت تدبیر و امید این نگاه بسیار کمرنگ شده و در حال حذف شدن است.

آنچه مشخص است استفاده از ظرفیت جوانان نیازمند شناسایی درست و صحیح این ظرفیت‌ها می‌باشد، امری که گاها در برهه‌های مختلف زمانی به فراموشی سپرده شده و جای خود را به اقدامات نمایشی، شعارگونه و یا برخلاف اصل شایسته‌سالاری می‌دهد.

همان‌طور که بارها از زبان مسئولین نیز بیان‌شده، باید الگویی مناسب درزمینهٔ اشتغال و ساماندهی امور جوانان ارائه و بر اساس توانایی جوانان و اصل شایسته‌سالاری و نه صرفاً نگاهی سیاسی به آن‌ها کار محول شود تا توسعه و پیشرفت مؤثری را شاهد باشیم.

امید است با همت هرچه بیشتر مسئولین و نهادها و ارگان‌های مرتبط شاهد حضور هرچه بیشتر جوانان توانمند در عرصه‌های مدیریتی و ... و استفاده از ظرفیت و توانایی این قشر برای تحقق اهداف دولت و نظام باشیم.

*کارشناس ارشد مدیریت و روزنامه‌نگار


46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استفاده از ظرفیت اشتغال توسعه و پیشرفت جامعه رهبر معظم انقلاب موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • اهتمام به تحقق راهبرد‌های چهارگانه تعیین شده رهبر انقلاب
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند