Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران گفت: تعیین هویت مومیایی منسوب به رضا پهلوی به میراث فرهنگی سپرده شده است.

ایران آنلاین / حسن خلیل‌آبادی با اشاره به پیدا شدن جسد مومیایی در حرم حضرت عبد‌العظیم (ع) و گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر آینده این مومیایی در صورتی که این جسد متعلق به رضاخان پهلوی باشد، گفت: راه‌های علمی برای تشخیص هویت این جسد در میراث فرهنگی و در میان کارشناسان پزشکی قانونی وجود دارد که می‌توانند تشخیص دهند این جسد متعلق به چه کسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چگونه می‌توان در شرایطی که امکان حضور فرزندان شاه مخلوع در ایران وجود ندارد، آزمایش دی‌ان‌ای گرفت و به هویت این جسد پی برد، اظهار کرد: من از نظر علمی اطلاعی ندارم که آیا نیازی به حضور یکی از اعضای این خانواده هست یا خیر و کارشناسان میراث فرهنگی باید در این خصوص نظر دهند.

توضیحات رئیس پزشکی قانونی استان تهران در خصوص خبر کشف مومیایی در شهرری
مسعود قادی پاشا رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران در خصوص خبر کشف جسد مومیایی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: اگر جسد مومیایی کشف شده دارای قدمت تاریخی باشد، آن را به سازمان میراث فرهنگی تحویل می‌دهند.

رئیس پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان تشخیص هویت اجساد مومیایی شده وجود دارد؟، گفت: اگر بافت استخوان و بدن جسد سالم باقی مانده باشد، امکان شناسایی آن وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است