Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:57:26 GMT

وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیسواد مطلق در کشور

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۳۸۳۲

معاون وزیر آموزش و پرورش از وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیسواد مطلق در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست استودیوی الفبا که امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد درباره آخرین وضعیت اعمال محدودیت برای بیسوادان گفت: دولت یازدهم مصوبه‌ای برای اعمال محدودیت بیسوادان داشت و مبنای دولت بر این بود که مدرک دوره ابتدایی باید مانند شناسنامه واجب باشد؛ براساس این مصوبه دریافت گواهینامه رانندگی و پروانه کسب و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای خدماتی و حمایتی به شرط باسوادشدن بود که البته مجلس نسبت به این مصوبه ایراد گرفت و تا امروز هنوز تعیین تکلیف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرا شدن این محدودیت‌ها منوط به موافقت مجلس و تعیین تکلیف شدن آن است افزود: ما آمادگی کاملی داریم تا اگر هر سمن یا تشکلی که اجازه فعالیت آموزشی داشته باشد با او قرارداد ببندیم. در همین راستا سالانه ۵۰۰ موسسه آموزشی با ما قرارداد منعقد می‌کند و از این راه ۶۵ تا ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آخرین وضعیت آموزش‌یاران بلاتکلیف نهضت سوادآموزی گفت: همکاری با نیروی آزاد نباید هیچ تعهدی برای استخدام ایجاد کند. ما بار‌ها به صورت مکتوب به مجلس پاسخ داده‌ایم که فعالیت نیروهای آزاد در آموزش و پرورش دلیلی بر استخدام آنها نیست، اما مجلس تاکید کرده اگر آموزش و پرورش در منطقه‌ای کسری نیرو دارد موظف است کمبود خود را از نیروهای شرکتی، آموزش‌یاران نهضت و پیش‌دبستانی‌ها جذب کند.

باقرزاده با اشاره به اینکه باید این نگاه که آموزیاران نهضت که طبق قانون قبلی حق‌التدریس شده‌اند، استخدام شوند، عوض شود، گفت: با این حال ما موظف به اجرای قانون هستیم و در صورتی که این موضوع در صحن علنی تصویب شود آن را باید اجرا کنیم، اما این نکته حائز اهمیت است که باید مسیر قطعی برای جذب نیرو در آموزش و پرورش را پیدا کنیم.

باقرزاده با اعلام اینکه در حال حاضر به میزان سطح سواد ۹۵ درصد از ایرانیان دسترسی داریم، گفت: در حال حاضر طبق آمار رسمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد مطلق داریم که ۴۰۰ هزار نفر از آن‌ها اتباع خارجی هستند و ۳۰۰ هزار نفر آموزش ناپذیرند. همچنین ۵۰۰ هزار نفر خودشان در سرشماری اعلام کردند که بیسواد مطلق هستند. این در حالی است که سابقه تحصیلی این افراد در پایگاه اطلاعاتی ما ثبت شده است. بنابراین از نظر ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی بیسواد ایرانی هستند و ما این تعداد را به رسمیت می‌شناسیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش در این همایش گفت: امروز از ۲۶۶ معلم بازنشسته در ناحیه دو اراک تجلیل شد.
فتحی افزود: در این روز ۱۱ معلم نمونه شهرستانی، استانی و یک معلم نمونه کشوری نیز تقدیر شد.
او ادامه داد: همچنین از ۹ نفر از معلمانی که در رشته‌های قرآنی حائز رتبه شدند، قدردانی شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان و اهمیت و جایگاه آنان گفت: کلید اصلی کشور دست معلمان است و رسالت خطیر معلمان تربیت نسل آینده کشور است.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند!
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است/ شهید مطهری معلم تراز انقلاب بود
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد