Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمرکز نمایشگاه حمل و نقل پاک حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، گفت: راهکار حل آلودگی هوا، ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، بلکه باید انسانها را جابه‌جا کنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد تقی زاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل پاک ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت: ارزش اصلی این نمایشگاه تمرکز بر راهکار اصلی حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکار رفع آلودگی هوا، ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، بلکه باید انسانها را جابه‌جا کنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد خیابان و خودرو پایان نمی‌یابد و نتیجه آن افزایش آلودگی هوا خواهد بود.

تقی زاده ضمن تاکید بر لزوم تخصیص بودجه برای قطارهای شهری اضافه کرد: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته قیمت خودرو ارزان و هزینه استفاده از آن گران است در حالی که این روند در کشور ما برعکس اجرا می شود که نتیجه آن خودرو محوری  شهرها و افزایش تصادفات و سوانح است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم استفاده از حمل و نقل حمومی، اتوبوس و هواپیما در سفرهای درون شهری و برون شهری کاهش و سهم استفاده از خودرو شخصی افزایش یافته که نتیجه این روند افزایش آلودگی هوا و افزایش تصادفات است که برنامه دولت تغییر این روند و کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت است.

وی اظهار کرد: در صورتی که این دو اتفاق همزمان رخ دهد، نارضایتی شهروندان را به دنبال نخواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۵ تعداد فوتی های تصادفات از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده، اما در سال ۹۶ به دلیل افزایش خودروها و طبق پیش بینی انجام شده آمار تلفات جاده ای افزایش ۱.۵ درصدی داشته است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با ادامه روند فعلی تعداد کشته ها افزایش یابد در نتیجه باید افکار توپولیستی را کنار بگذاریم و برای حل اصولی این مشکل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان می تواند در همه زمینه‌های مرتبط با حمل و نقل پیشرو باشد، گفت: دولت ها به توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری اهتمام دارند و شهرداری ها و وزارت کشور باید این موضوع را نهادینه کنند تا تلاش لازم در این امر انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: هماهنگی میان استان اصفهان و سایر شهرهای کشور برای همکاری و الگوگیری در این زمینه انجام شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - حضور پررنگ چری، یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن که با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" برگزار شد، بار دیگر بر جایگاه این شرکت به عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو جهان تأکید کرد.

چری در این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردها، نوآوری‌ها و برنامه‌های آینده خود برای بازارهای داخلی و جهانی رونمایی کرد و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی برداشت.

در میان انبوه خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه پکن 2024، غرفه چری به وضوح خودنمایی می‌کرد. این شرکت با تمرکز بر عرضه خودروهای نوآورانه و پاک، توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان را به خود جلب کرد.

از جمله محصولات شاخص چری در این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیگو 9: بر روی پلتفرم جدید T2X چری ساخته شده است. این پلتفرم با تمرکز بر هوش و اتصال به اینترنت، تحولات جدیدی را در صنعت خودرو رقم می‌زند. T2X با ادغام فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف، از جمله سیستم تعلیق، شاسی، سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان، هندلینگ و پایداری خودرو را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

اکسید EXLANTiX: کانسپت لوکس و برقی چری که نمایانگر تعهد این شرکت به ارائه تجربه‌ای منحصر به فرد از رانندگی لوکس و پایدار به مشتریان است. این خودرو با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، به عنوان پرچمدار برند اکسید، لوکس و پایداری را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد.

امودا C7: کراس‌اوور جدید چری با طراحی اسپرت و جوان‌پسند که به دنبال جذب مشتریان در این رده سنی است. این خودرو با ظاهری عامه‌پسند و امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند سهم بازار چری را در میان جوانان افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)