Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@16:56:14 GMT

سی سخت سردترین نقطه استان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۴۳۳۳

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل هواشناسی استان اعلام
کرد: در ۲۴ ساعت گذشته گچساران با بیشینه دمای ۳۰ و ۶ دهم درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان گزارش شد.
براساس این گزارش در ۲۴ ساعت آینده، آسمان استان نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش در برخی نقاط، وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


   

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شهابی Lyrid 2024 را از دست ندهید

زمان اوج بارش شهابی Lyrid 2024 سوم اردیبهشت است، افراد می‌توانند در زمان اوج بارش شهابی تا 17 شهاب در ساعت را رصد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارش شهابی Lyrid 2024 از بیست‌وهشتم فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت ماه فعال است و زمان اوج آن دوشنبه -سوم اردیبهشت‌- است؛ در طول این مدت هر زمان که نقطه تابشی شهاب باران در صورت فلکی هرکول بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها وجود خواهد داشت، هرچه نقطه تابش در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های قابل‌مشاهده افزایش پیدا می‌کند.

بارش شهابی Lyrid 2024 از ساعت ۲۰:۱۸ هر شب که نقطه تایش آن از افق شرقی بالا می‌رود، قابل مشاهده است و تا طلوع خورشید حوالی ساعت ۰۴:۵۷ فعال خواهد بود؛ بهترین زمان براش مشاهده بارش شهابی ساعت ۰۴:۰۰ است، در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند، در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) بارش شهابی Lyrid 2024 تقریباً ۱۸ است، البته این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود و در عمل تعداد شهاب‌هایی که مشاهده می‌کنید کمتر خواهد بود؛ تخمین زده شده است که افراد می‌توانند از اصفهان در زمان اوج بارش شهابی تا ۱۷ شهاب در ساعت را رصد کنند؛ دراین زمان، ماه در صورت فلکی سنبله به فاز کامل نزدیک می‌شود و تداخل قابل توجهی در طول شب ایجاد می‌کند.

رصد کهکشان Messier

۱۰۱ کهکشان Messier 101 در صورت فلکی دب اکبر در هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قرار خواهد گرفت، دوشنبه -سوم اردیبهشت‌- نیز حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

این پدیده از اصفهان تمام طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی ساعت ۱۹:۳۹ حدود ۳۹ درجه بالاتر از افق شرقی شما قابل مشاهده خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۴ به میزان ۶۸ درجه بالاتر از افق شمالی شما، به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۴:۲۱ نیز ۴۰ درجه بالاتر از افق شمال غربی شما، از دسترس خارج می‌شود.

مشاهده کهکشان Messier 101 در زاویه ۵۴ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی از نیمکره شمالی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار جنوبی ۱۵ درجه جنوبی قابل مشاهده نیست؛ این کهکشان با قدر ۷.۹ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 746782

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • بارش شهابی Lyrid 2024 را از دست ندهید
  • رگبار و کاهش دما در تهران از فردا
  • وزش باد شدید و رگبار در تهران از روز دوشنبه
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت