Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@07:07:42 GMT

برگزاری همایش پنج هزارمین پیوند کلیه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۴۴۷۴

دبیر این همایش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمارستان شهید لبافی نژاد قطب اورولوژی و پیوند کلیه است و این تعداد پیوند نیز از دهه شصت تاکنون انجام شده است.

ناصر سیم فروش افزود: این تعداد پیوند کلیه در یک مرکز درمانی کم نظیر است و کشور ما در این زمینه جزء کشور‌های پیشرو در پیوند کلیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلیه‌های پیوندی از طریق استفاده از افراد زنده و یا افراد مرگ مغزی شده تأمین می‌شود گفت: کشور ما در خصوص پیوند کلیه کوتاه‌ترین لیست انتظار برای پیوند را دارد.

سیم فروش افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۴۵ هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده است که این رقم در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ پیوند بوده است.

وی گفت: بیشترین پیوند‌های کلیه در این مرکز به روش لاپاراسکوپی انجام شده است که از این نظر نیز بیشترین پیوند کلیه از طریق لاپاراسکوپی در جهان در این مرکز انجام شده است.

سیم فروش افزود: هم اکنون روش مینی لاپاراسکوپی نیز برای پیوند کلیه در این مرکز انجام می‌شود که به لحاظ درمانی مزایایی نسبت به سایر روش‌ها دارد.

وی گفت: تاکنون حدود ۳۶ جراح پیوند کلیه در این مرکز درمانی آموزش دیده اند و هم اکنون در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

سیم فروش افزود: کشور ما به لحاظ تعداد پیوند‌های کلیه رتبه نخست را در منطقه دارد و از این نظر جزو کشور‌های پیشگام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان