Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:15:49 GMT

54 هزار نهال آتریپلکس در حاشیه آزادراه ساوه کاشته شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۴۶۹۴

54 هزار نهال آتریپلکس در حاشیه آزادراه ساوه کاشته شد

به گزارش ایرنا،‌ مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی روز چهارشنبه در آیین نهال کاری در حاشیه این آزادراه (محدوده زرندیه)،‌ اظهار کرد: عملیات کاشت نهال آتریپلکس در 80 کیلومتر از این مسیر انجام شد.
یوسف یوسفی اظهار کرد: کاشت آتریپلکس با هدف زیباسازی این محور پرتردد و با مشارکت منابع طبیعی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هدف از کاشت گونه بیابانی آتریپلکس جلوگیری از حرکت ریزگردها و سرسبزی مسیر است.
وی بیان کرد: درخت آتریپلکس پس از 2 سال آبیاری، می تواند رشد کند و از سال سوم به بعد با شاخ و برگی که ایجاد می کند در کنترل باد و کولاک در زمستان و نیز کنترل ریزگردها در تابستان و سرسبزی و زیبایی بصری مسیر می شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: آزادراه تهران - ساوه از محورهای پرتردد کشور محسوب می شود و از این رو توجه به زیباسازی مسیر آن بسیار مهم است.
محمد بهاروند گفت: به دلیل بارش برف و وزش باد در فصل زمستان، برف در پشت گاردریل های آزادراه انباشته می شود که در سال گذشته حدود یک هفته این مسیر را مسدود کرد و از این رو کاشت درخت در این منطقه نیاز جدی است.
وی بر لزوم مراقبت از این نهال ها تاکید کرد و افزود: در صورتی که این طرح نتیجه بخش باشد در سایر محورهای آزادراهی شهرستان ساوه اجرایی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز گفت: در بخش نخست طرح، 53 کیلومتر از آزاد با آتریپلکس، نهالکاری می شود و پیش می شود تا سطح 100 کیلومتر نیز افزایش یابد.
علی زندی فر افزود: اجرای طرح نهالکاری با هدف جلوگیری از ورود گرد و خاک و بوته ها به وسط جاده در تابستان و کولاک در زمستان اجرا شد.
وی گفت: آتریپلکس به پیشنهاد منابع طبیعی با توجه به سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ساوه و زرندیه در این مسیر پیشنهاد شد.
شهرستان ساوه دارای 140 کیلومتر محور آزادراه و 100 کیلومتر بزرگراه است.
9876/6539/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بارش برف راهداری و حمل و نقل جاده زمستان شرایط آب و هوایی گرد و خاک موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه

فروش ویژه تمامی ارقام نهال گردو سردسیری و گرمسیری در کرج با مجوز جهاد کشاورزی و گارانتی اصالت به همراه قرنطینه استانی و ارسال یک روزه آغاز شده است. نهالستان نوین گردو با چندین شعبه فعال در کرج و تهران با 35 سال سابقه در تولید انواع نهال میوه ریشه ای و گلدانی توانسته در تولید بهترین نهال گردو پیوندی، کشت بافت، اصلاح شده و زودبارده موفق شود.

در این مطلب از نوین گردو به معرفی تمامی ارقام نهال گردو گلدانی با بازدهی تجاری و بالا و مزیت کاشت آن نسبت به ارقام ریشه ای می پردازیم.

نهال گردو ریشه ای بهتر است یا گلدانی؟

نهال گردو ریشه ای و گلدانی هر دو دارای بازدهی تجاری و مطلوبی هستند اما رقم گلدانی دارای مزیت هایی نسبت به ریشه ای است که در ادامه به آنها می پردازیم:

نهال گردو گلدانی 2 سال زودتر از رقم ریشه ای به باردهی می رسد. نهال گردو گلدانی مقاومت بالاتری به بیماری و آفات نسبت به ارقام ریشه ای دارد. گردو ریشه ای ممکن است دچار خشکی شود اما این احتمال در گردو گلدانی صفر است. نهال گردو گلدانی باردهی تجاری و مطلوبی را به همراه دارد. بهترین نهال گردو گلدانی کدام است؟

در میان تمامی ارقام نهال گردو موجود در بازار، بهترین نهال گردوهای گلدانی با بازدهی بالا و تجاری می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

نهال گردو فرنور گلدانی

از بهترین رقم نهال گردو مقاوم به سرما که در شرایط آب و هوایی سردسیر بازدهی مطلوبی دارد، نهال گردو فرنور گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال بازدهی تجاری مطلوبی دارد. فرنور گلدانی مناسب مناطق نیمه سردسیر و سردسیر است و رقم ریشه ای آن در ارتفاعات بالا از 1500 تا 3000 متر رشد می کند و به بازدهی می رسد. این نهال گزینه مناسب مناطق کوهستانی است.

نهال گردو چندلر گلدانی

از اولین و محبوب ترین رقم نهال گردو زودبارده که در میان تمامی ارقام نهال گردو پیوندی از باردهی و کیفیت حرف اول را می زند، نهال گردو چندلر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال باردهی تجاری دارد. از سال اول باردهی را آغاز می کند و می توان آن را در ارتفاعات بالا از 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت.

درباره مزایا و معایب درخت گردو چندلر بدانید. نهال گردو زنوتیپ برتر گلدانی

از نهال های معروف و تضمینی در باردهی و کیفیت که محصولات درشت و بی نظیری را به بار می آورد، نهال گردو ژنوتیپ برتر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط مطلوب باردهی حدود 12 تن دارد. گردو ژنوتیپ گلدانی را می توان در ارتفاعات بالا و در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر کاشت.

بهترین نهال گردو ریشه ای کدام است؟

از بهترین رقم نهال گردو ریشه ای می توان به سه نهال گردو چندلر، فرنور، خوشه ای، اسرائیلی و ژنوتیپ برتر اشاره داشت.

زمان کاشت نهال گردو گلدانی چه زمانی است؟

کاشت نهال گردو ریشه ای باید در فصل زمستان یا پاییز و زمانی که ریشه ها در خواب هستند، اتفاق بیفتد اما نهال گردو گلدانی را می توان در هر فصل و زمانی کاشت.

شرایط اقلیمی کاشت نهال گردو گلدانی

از بهترین خصوصیات گردو گلدانی این است که هیچ محدودیت کاشتی نداشته و در همه اقلیم می تواند مورد کاشت قرار بگیرد.

خرید نهال گردو گلدانی از نهالستان نوین گردو در کرج

نهال گردو گلدانی با باردهی تجاری بالا و عدم خطای ریسک خشک شدن جزء بهترین نهال‌های گردو برای سرمایه گذاری تجاری است. نهالستان نوین گردو با متخصصین و مهندسین کشاورزی توانسته بهترین رقم نهال گردو ریشه ای و گلدانی را با باردهی تضمینی تولید و روانه بازار کند. مشتریان و باغداران عزیز می توانند هر رقم نهال گردو پیوندی و اصلاح شده را بدون واسطه و با قیمت مناسب با مجوز جهاد کشاورزی با حذف واسطه ها به همراه شناسه معتبر و گارانتی اصالت خریداری کنند.

منبع خبر: نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس و ثبت سفارش در تمامی پیام رسان‌ها: 09121243597

آدرس نهالستان: کرج (جهت دریافت آدرس دقیق به شماره بالا پیامک بزنید)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898537

دیگر خبرها

  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور