Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@16:36:50 GMT

طرح جديد بانکهابراي حمايت ازکالاي ايراني

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۴۸۸۹

طرح جديد بانکهابراي حمايت ازکالاي ايراني

خبرگزاري آريا - دبيرکانون بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي از طرح جديد بانک ها براي حمايت از کالاي ايراني خبر داد وافزود: مشکلات مربوط به دلار 4200توماني براي بانک ها و مشتريان به بانک مرکزي اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدرضا جمشيدي درباره جلسه روز گذشته شوراي عالي کانون بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي، اظهار داشت: جلسه روز گذشته درباره تعيين روش هايي بود که براي حمايت از توليد و فروش محصولات داخلي و توسعه بازار فروش اين محصولات و همچنين برخي مباحث حاشيه اي ديگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هريک از اعضاي کانون بانک ها و موسسات خصوصي روش هاي متفاوتي از جمله کارت هاي اعتباري فروش کالا و پرداخت تسهيلات از اين طريق را براي حمايت از توليد کنندگان و کالاي داخلي در پيش گرفته اند، اما براساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شد تا ظرف چند روز آينده روش هاي ديگري از سوي اعضا پيشنهاد و مورد بررسي قرار گيرد.
دبيرکانون بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي ادامه داد: پس از دريافت پيشنهادهاي مختلف، بانک هاي خصوصي به يک روش واحدي بايد برسند تا اجرايي شود. البته برخي چارچوب هاي اساسي براي اين محصول جديد در نظر گرفته شده است.
جمشيدي درباره اين چارچوب ها اظهار داشت: مقرر شد تا حمايت بانک ها و ارائه اين محصول جديد تنها به کالاهايي اختصاص يابد که تاييديه استاندارد را داشته باشند و اگر کالايي صادراتي است، به طور حتم بايد تاييديه وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارا باشد.
وي در ادامه افزود: البته براي اين اقدام دو جنبه در نظر گرفته شده است به شکلي که هم به توليد کنندگان اين تسهيلات تعلق مي گيرد و هم به خريداران نيز امتيازهايي ارائه خواهد شد.
دبيرکانون بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي اظهار داشت: براساس بررسي هاي صورت گرفته مقرر شد تا گروهي متشکل از برخي اعضاي کانون ايجاد و با اعلام اين طرح به مردم، اقدامات و بررسي هاي لازم آغاز و صورت گيرد.
جمشيدي، نرخ ارز 4200توماني دلار را موضوع ديگر جلسه عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت نرخ ارز ناشي از نرخ 4200تومان تعيين شده و نرخ هاي قبلي که در قراردادها و تعهدات بانک ها اعلام شده موضوع ديگر اين جلسه بود. به طور مثال گشايش اعتباري از طريق فاينانس با نرخ هاي قبلي (نرخ مبادله اي) تعهد شده و زمان پرداخت بايد با نرخ 4200توماني تسويه کنند.
به گزارش ايبنا، وي افزود: اما اين موضوع مورد تاييد مشتريان نيست و به طور حتم مشکلاتي در پي خواهد داشت. تبعات نرخ جديد براي بانک ها مشکلاتي ايجاد کرده است که مقرر شد تا اين مباحث به بانک مرکزي، وزارت اقتصاد ارائه و درخواست پيگيري شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!