Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:58:50 GMT

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهجت در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۵۵۹۰

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهجت در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت(ره) روز چهارشنبه با حضور جمعی از فضلا، طلاب، دانشجویان و استادان در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم پس از پخش کلیپی از سخنان آیت الله بهجت، فرزند آن مرحوم طی سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و عرفانی پدر بزرگوارش اظهار داشت: خودسازی و تهذیب نفس بارزترین خصوصیت آن عالم زاهد و پرهیزکار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علی بهجت افزود: این عالم فرزانه از دوران قبل از بلوغ در مسیر رشد و ارتقاء اخلاقی خود قدم گذاشت.
وی، تواضع و فروتنی را نیز از جمله سیره فردی آن مرحوم برشمرد و گفت: آیت الله بهجت ضمن پرهیز از غرور و تکبر در عین این که همگان را به رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی توصیه می نمود، ولی در محیط خانه به کسی برای انجام کاری امر نمی کرد.
بهجت با اشاره به تلاش ها و دغدغه های آن فقیه فرزانه برای اعتلا و عظمت مکتب تشیع افزود: امروز روحانیت و حوزه های علمیه در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.
آیت الله محمد تقی بهجت از عرفای نامدار و مراجع تقلید سرشناس شیعه در دوم شهریور 1295 در فومن از توابع گیلان به دنیا آمد و در 27 اردیبهشت ماه سال 88 بر اثر عارضه قلبی در قم به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مراسم بزرگداشت آيت الله بهجت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)