Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:10:39 GMT

180 پروانه بهره برداری معدن در قزوین وجود دارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۵۷۶۴

180 پروانه بهره برداری معدن در قزوین وجود دارد

قزوین-ایرنا-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: این استان یکی از قطب های مهم صنعتی کشور بوده و در حال حاضر نیز 180 پروانه بهره برداری معدن و 200 پروانه اکتشاف و گواهی اکتشاف در آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز چهارشنبه در کنفرانس ملی مدل سازی در مهندسی معدن و علوم وابسته که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: به منظور همکاری در زمینه های مختلف از جمله تورهای صنعتی، معدنی و کارورزی قرار است با حضور دانشجویان تفاهم نامه ای بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اهمیت موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: به زودی سمیناری در این زمینه به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی کنفرانس ملی مدل سازی در مهندسی معدن و علوم وابسته در این نشست گفت: این کنفرانس با حضور ارگان ها، سازمان ها، شرکت های معدنی، دانشگاه ها و انجمن های علمی، اساتید برجسته علمی و دانشجویان برای نخستین مرتبه برگزار شده است.
رحمان احمدی اضافه کرد: در این سمینار بیش از 100 مقاله علمی و کاربردی در زمینه کاربرد مدل سازی در حوزه های مختلف زمین شناسی کاربردی، اکتشاف معدن، اکتشاف نفت و گاز و فرآوری مواد معدنی توسط اساتید و دانشجویان مورد تبادل نظر قرار می گیرد.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنفرانس دانشگاه معدن و علوم وابسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین

نصرت اله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۴۸ رشته قنات فعال در سطح استان وجود دارد که در احیا و پایدار سازی منابع آبی نقش مهمی دارند.

 نیکو افزود: بر اساس سالنامه آماری ۱۴۰۰ میزان آبدهی این میزان رشته قنات در استان ۴۳ میلیون متر مکعب است.

وی یادآور شد: این میزان رشته قنات در سطح شهرستان‌های استان دایر است که با توجه به اینکه آب جاری شده در قنوات با فناوری خاص تمام ایرانی بدون صرف انرژی و فقط با نیروی ثقل از اعماق به سطح زمین منتقل و جاری می‌شود برای پایدارسازی منابع آب اهمیت زیادی دارد.

‌نیکو یادآور شد: به همین منظور هرساله تعدادی از قنوات استان متناسب با اعتبارات تخصیصی بازسازی و نوسازی می‌شوند که در سال گذشته نیز عملیات بهسازی و نوسازی برای ۷۵ رشته قنات در استان انجام شده که برای ‏اجرای آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات اهمیت خاصی دارد و طرح بهسازی و نوسازی قنوات بعنوان ‏یکی از طرح‌های مهم ‏بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان محسوب می‌شود.

نیکو افزایش آبدهی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد