Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان 32 تختخوابی فاطمه الزهرا(س) تنها بیمارستان شهرستان کوار می باشد که پس از سالها انتظار به عنوان یکی از مطالبه های مهم و ارزشمند مردم کوار مورد بهره برداری قرار گرفته است و البته این روزها حال خوبی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، بیمارستان 32 تختخوابی فاطمه الزهرا(س) تنها بیمارستان شهرستان کوار می باشد که پس از سالها انتظار به عنوان یکی از مطالبه های مهم و ارزشمند مردم کوار مورد بهره برداری قرار گرفته است و البته این روزها حال خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متاسفانه این بیمارستان  پس از افتتاح هم نتوانست جلوی بسیاری از مشکلات درمانی این شهرستان یکصد هزار نفری را بگیرد و کمبود پزشک و پرسنل موردنیاز و عدم افتتاح بسیاری از بخش های این بیمارستان، آن را به درمانگاهی بزرگ با یک پزشک عمومی تبدیل کرده است و این روند باعث نارضایتی شدید مردم کوار شده است.

یکی از شهروندان کواری در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: جهت تزریق آمپول به بیمارستان کوار که البته اگر بشود اسمش را بیمارستان گذاشت رفتم، در نگاه اول بیشتر به سردخانه شباهت داشت تا بیمارستان، در نیم ساعتی که آنجا بودم چهار نفر ارباب رجوع در فواصل زمانی متفاوت دیدم که با عصبانیت به وضعیت بیمارستان معترض بودند.

یکی دیگر از شهروندان با اعتراض به تعطیلی درمانگاه شهر و انتقال خدمات آن به بیمارستان می گوید: وقتی هنوز امکانات بیمارستان آماده نیست چرا درمانگاه را از مرکز شهر به بیمارستان انتقال دادید؟ من بیمارم را با آژانس به بیمارستان بردم بعد از یک ساعت که دکتر ویزیت کرده، داروخانه بیمارستان خیلی از داروها را نداشته و مجبور شدم مجدداً آژانس بگیرم و رفتم داخل شهر دارو گرفتم و دوباره برگشتم به بیمارستان، آخه چرا این هزینه های اضافی روی دست مردم می گذارید؟!

مادر پیری که گویا برای مداوای فرزندش به این بیمارستان مراجعه کرده بود در گفتگو با خبرنگار شیرازه می گوید: لطفا به مسئولان بگویید تکلیف بیمارستان کوار و وجود یک پزشک عمومی در آن برای کل شهرستان را مشخص کنید الان بیمارستان یک پزشک عمومی دارد و خیل عظیم بیمارانی که ساعت ها باید در صف منتظر نوبت باشند و پزشکانی که در شهر هستند هم فقط پزشک خانواده‌اند و فقط بیمارهای خودشان را پذیرش می کنند.



اعتراضات نسبت به وضعیت بیمارستان کوار کم نیست و ذکر همه‌ی موارد  در این گزارش نمی گنجد؛ از اعتراض به مدیریت شبکه بهداشت این شهرستان تا تعویق چند ماهه حقوق پرسنل، کمبود آمبولانس در شهرستان، عدم وجود خطوط تاکسیرانی در مسیر بیمارستان و موارد متعدد دیگر.

مردم شهرستان یکصد هزار نفری کوار در حالی پس از سالها انتظار برای ساخت بیمارستان 32 تخت خوابی این شهرستان شاهد مشکلات عدیده در این مرکز درمانی هستند که دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در اسفند ماه 92 در سفری به شهرستان کوار گفته بود، جمعیت یکصد هزار نفری کوار به بیمارستانی بیش از 32 تخت نیاز دارد.

فارغ از همه‌ی مشکلات درمانی مردم کوار در طول سالیان گذشته و انتظار چندین و چند ساله این مردم، اکنون زمزمه هایی مبنی بر واگذاری امور بیمارستان کوار به بخش خصوصی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنیده می شود، مسئله‌ای که با مخالفت مسئولین این شهرستان روبرو شده است.

رفع نواقص بیمارستان کوار تا پایان خرداد ماه

سید حجت حسینی عضو شورای شهر کوار در گفتگو با شیرازه گفت: ما در ابتدا مخالف افتتاح این بیمارستان بودیم، امّا نظر مسئولان شهرستان بر این بود که با انتقال درمانگاه کوار به بیمارستان و افتتاح آن، به مرور متوجه نواقص شده و آنها را برطرف می کنیم.

وی ضمن تأیید کمبودهای بیمارستان افزود: ما هم بر همین باوریم که بیمارستان کمبودها و نواقصی دارد که باید برطرف شود.

عضو شورای شهر کوار اظهار داشت: روزهای گذشته جلسه مسئولان شهرستان کوار با دکتر کشاورزی معاون درمان و مهندس افراشی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد و تمام کمبود ها و نواقص را منعکس کردیم و ایشان قول دادند تا پایان خرداد ماه 97 بسیاری از این نواقص برطرف شود.

حسینی با اشاره به تجهیزات موجود در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات بسیار خوبی در این بیمارستان موجود است، امّا مشکل بزرگ ما نبودن نیروی انسانی پرسنلی و تخصصی است که امیدوارم با پیگیری های انجام شده به زودی این مسئله حل شود.

عضو شورای شهر کوار تأکید کرد: سال 96 هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان برای بیمارستان هزینه شد و امیدواریم در سال 97 بقیه هزینه های مورد نیاز توسط خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تأمین شود تا مردم این شهرستان از امکانات درمانی بی بهره نباشند.

حسینی درباره عدم وجود تاکسی در مسیر بیمارستان نیز گفت: چون مکان فعلی بیمارستان بیرون از محدوده شهری است، تاکسی ها قانوناً اجازه رفتن ندارند و البته خیلی تمایلی هم به این موضوع ندارند، ولی پیگیری می کنیم تا بتوانیم برای رفاه همشهریان در مسیر بیمارستان سرویس های ایاب و ذهاب موجود باشد.



در همین راستا دکتر "عبدالخالق کشاورزی" معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه با مسئولان شهرستان کوار، ضمن اشاره به این موضوع که در یک سال گذشته با حرکت جهادی، کار ساخت و تکمیل بیمارستان صورت گرفته است، گفت: تاکنون 18 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان کوار هزینه شده و بیمارستان کوار از نظر امکانات و تجهیزات در رده بهترین بیمارستان های شیراز است.

کشاورزی، از خریداری دستگاه رادیولوژی نصب شده در بیمارستان کوار با اعتبار 800 میلیون تومان خبر داد و افزود: این دستگاه، با دستگاه های موجود در بهترین بیمارستان های شیراز برابری می کند و در حال حاضر نیز در بیمارستان  این شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل بیمارستان کوار، تأمین نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: آزمون تأمین نیروی موردنیاز  بیمارستان کوار از سوی سازمان سنجش کشور برگزار شده است که برگزیدگان در مرحله گزینش هستند و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر از حضور این نیروها استفاده کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی استکبار را شکست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع فرماندهان، کارکنان و ائمه جماعات بسیج ادارات استان با اشاره به پاسخ دندان شکن و قاطع ایران اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی گفت: بدون شک این عملیات پیچیده و حساب شده، اقتدار نظام را نشان داد و ثابت کرد ایران اسلامی در دفاع از مواضع خود، محکم، مقتدر و با صلابت اقدام می‌کند.

وی افزود: ارسال پهپاد‌ها و بعد از آن شلیک موشک‌های نقطه زن، حاصل یک برنامه ریزی درست و با اهداف مشخص بود که رژیم جعلی اسرائیل را متحیر و سرگشته کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید قدردان پایه گذاران موشک‌های دور برد و بالستیک بود که باعث می‌شود چشم طمع دشمنان از خدشه به انسجام ملی ملت ایران کور شود.

امام جمعه قم حفظ روحیه تعاون، وحدت و همگرایی میان ملت و مسئولان را مهمترین راه خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان دانست و گفت: ترویج و توسعه این روحیه بسیاری از نقشه‌های دشمنان را بر هم می‌زند.

وی ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان در ایران اسلامی را یکی از اهداف دشمنان برشمرد و از تمام مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برخورد مناسب و با چهره گشاده با مردم را اولویت کار خود قرار دهند و در راه جلب رضایت مردم، با تمام توان گره گشایی و تسهیل گری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: البته تسهیل گری و برخورد مناسب با مردم به این معنا نیست که بمنظور جلب رضایت فردی، خلاف قانون اقدامی برای او انجام داد بلکه به این معنا که در پیگیری‌ها و پاسخ به مطالباتشان با دقت و صداقت برخورد و تسهیل گری‌های لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی استکبار را شکست
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است