Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مصطفی قانعی افزود: در حال حاضر تمام کشورهای پیشرفته دنیا از سوخت زیستی استفاده می کنند و در کشورمان نیز این ظرفیت وجود دارد.
امروزه بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا از منابع سوخت های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین و همین مسئله افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوخت های فسیلی باعث افزایش دی اکسید کربن در جو شده و حیات کره زمین را با خطر مواجه کرده است.
لذا کشورها بیش از پیش متوجه آسیب های استفاده از سوخت های فسیلی شده اند و در همین راستا دانشمندان در تکاپوی یافتن جایگزین هایی برای سوخت های فسیلی هستند، سوخت های که از دو ویژگی غیر آلایندگی و همچنین تجدیدپذیر بودن برخوردار هستند که البته منابع اولیه این نوع سوخت در دانه های روغنی گیاهان، ضایعات چوب، تفاله های محصولات کشاورزی مثل نیشکر و غلات یافت می شود.
قانعی اظهارکرد: استفاده از سوخت های زیستی در شهرهای کشور مستلزم الزام در استفاده از آن و پذیرش آن از سوی مصرف کننده است.
قانعی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر کشور از ظرفیت تولید اتانول یا بیواتانول برخوردار است، بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد
سوخت اتانول (Ethanol fuel)، از جنس اتانول است و بیشتر به عنوان سوخت اصلی موتور یا یک افزودنی به بنزین به کار می‌رود. این سوخت بر خلاف نفت، تجدیدپذیر است و می‌تواند از مواد خام کشاورزی از جمله فراورده‌هایی مانند نیشکر، سیب‌زمینی، مانیوک و ذرت به دست آید.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: برای رفع آلودگی هوا باید خودروهای شهرهای آلوده از قبیل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و البرز را به استفاده از بیواتانول ملزم کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران در بیست و هفتمین روز فروردین ماه برای نخستین بار در شرایط نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار گرفت.

ایرنا در خبری نوشت: با توقف سامانه بارشی و همچنین بازگشت تدریجی شهروندان تهرانی از مسافرت های نوروزی و افزایش تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر، شاهد کاهش کیفیت هوای تهران هستیم به گونه ای که شاخص لحظه ای کیفیت هوای شهر تهران امروز/ دوشنبه با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت که در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

این درحالی است که میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۷۹ و در شرایط سالم قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ نقطه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نیست اما مناطقی همچون پیروزی منطقه (۱۳)، شادآباد منطقه (۱۸) و همچنین شهرداری منطقه ۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است و مابقی مناطق کیفیت هوا در شرایط سالم است.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۱ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895333

دیگر خبرها

  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • هوای تهران سالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • حسگری که آلودگی باکتریایی را در مواد غذایی تشخیص می‌دهد!
  • آلودگی هوای خانگی در دوران بارداری بر سلامت جنین تأثیر دارد؟
  • ضرورت تغییر سبد انرژی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان