Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرصت طلایی رشد توان حرکتی در دوران ابتدایی، گفت: ترویج سواد حرکتی نیازمند هماهنگ شدن فعالیت ورزشی مدارس و خانواده ها است.

به گزارش ایرنا، «مهرزاد حمیدی» معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم رونمایی از پورتال «جامع درس تربیت بدنی برای کلیه مقاطع تحصیلی»، با تاکید بر اهمیت درس تربیت بدنی و زنگ ورزش در مدارس گفت: از تربیت بدنی که سخن به میان می آید فکر به سمت و سوی تقویت بدن و آمادگی جسمانی می رود، اما تربیت بدنی فقط تقویت عضله نیست، بلکه راهکاری برای شرکت در فعالیت های بدنی و اجتماعی نیز به شمار می رود؛ به عبارتی اگر بخواهیم در کودک خود اتکایی ایجاد شود و تعامل اجتماعی و جمع گرایی در وی رشد کند، لازم است به سمت اشاعه و ترویج تربیت بدنی در مدارس گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدی گفت: لازمه رشد تعامل اجتماعی و جمع گرایی در کودک ترویج تربیت بدنی به صورت علمی در آموزشگاه ها و مدارس است.
او گفت: برخلاف گذشته، امروز کودک و نوجوان فعالیت و تحرک لازم را ندارند، زیرا تمام امکانات لازم برای رفت وآمد به مدرسه فراهم است. این شیوه از زندگی در دوران جوانی و میان سالی همچنان همراه فرد خواهد بود. برای رهایی از چنین وضعیتی مدرسه به تنهایی نمی تواند پیشقدم باشد و لازم است فعالیت ورزشی خانواده و مدرسه در امتداد یکدیگر انجام شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: با هماهنگ شدن فعالیت ورزشی مدارس و خانواده ها، سواد حرکتی در کشور ترویج پیدا کمی کند. تفاوت سواد حرکتی و سواد آموزشی در این است که سواد آموزشی بعد از مدتی وقفه قابل از سرگیری است، اما سواد حرکتی و ورزشی باید از نخستین سال های کودکی در فرد رشد پیدا کند و بدون وقفه ادامه داشته باشد. اگر کودکی توان حرکتی را در سن طلایی که همان دوره ابتدایی است، نداشته باشد دیگر توان بازیابی آن را نخواهد داشت.
حمیدی در پایان سخنان خود گفت: ورزش به عنوان فعالیتی جمعی و گروهی می تواند کلاس آموزشی مناسب برای زندگی اجتماعی باشد؛ زیرا در صورت نهادینه شدن این مهم، تعامل اجتماعی برای زندگی آینده بیشتر خواهد شد و آسیب های اجتماعی کمتری متوجه خانواده و جامعه است.
در مراسم رونمایی پورتال «جامع درس تربیت بدنی برای کلیه مقاطع» که به میزبانی مدرسه دخترانه «شهدای جلایی پور» منطقه 2 شهرداری تهران برگزار شد، «محمد جعفری» مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش پرورش، «ابراهیم میرزاپور» دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال، شماری از مربیان ورزش مدارس، اولیاء و دانش آموزان مدرسه شهدای جلایی پور، حضور داشتند.
در این مراسم همچنین حرکات ورزشی متناسب با پایه های تحصیلی اول تا ششم ابتدایی از سوی گروهی از دانش آموزان اجرا شد. طناب زنی، کار با توپ های والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال و حرکات کششی از جمله حرکاتی بود که دانش آموزان دختر در این مراسم به نمایش گذاشتند.
ورزشی**2052**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تربيت بدني مدارس مهرزاد جعفري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوساری مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود.

شهریار خواجه صالحانی ۱۹ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعار ایران قوی با مدارس قوی محقق می‌شود، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این امر پیشگام هستند و در توسعه و تجهیز مدارس گام‌های موثری بر می‌دارند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود، مدرسه‌ای که در آن مردم حضور نداشته باشند، سودمند نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مدرسه‌سازی اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: لازم است سند توسعه مدارس چهارمحال و بختیاری آماده شود و وزارتخانه‌ آمادگی دارد در تحقق این سند کمک کند.

صالحانی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در ساخت و نگهداری مدارس سهیم باشند، عنوان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای برطرف کردن نیازهای کوچک در حوزه توسعه و تجهیز مدارس گام برداشت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر نقش خیرین مدرسه‌ساز در تقویت حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تکریم خیرین به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار قرار بگیرد، خیرین مدرسه‌ساز پدیده امیدآفرین قرن هستند.

وی تاکید کرد: ایرانی نشان داده که ریشه در تعلیم و تربیت دارد، با مشارکت خیرین بالغ بر ۳۱ هزار مدرسه در کشور احداث شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • برخی شهرک‌های زنجان کمبود مدرسه دارند
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند