Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@17:14:32 GMT

۸ اردیبهشت جشنواره جوان سرباز برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۷۱۹۶

۸ اردیبهشت جشنواره جوان سرباز برگزار می‌شود

معاون اجرایی ارتش گفت: دهمین دوره جشنواره جوان سرباز هشتم اردیبهشت ماه همزمان با میلاد حضرت علی اکبر به میزبانی ارتش و با مشارکت نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش و دبیر اجرایی دهمین جشنواره جوان سرباز اظهار داشت: دهمین جشنواره ملی جوان سرباز روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور سربازان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که طی آن از ۳۷ نفر از سربازان برگزیده و ۱۱ نفر از فرمانده ها و کارکنان مرتبط با امور سربازان تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم از ۳۷ سرباز نمونه نیروهای مسلح که در ۱۰ محور برتر شناخته شده‌اند، تجلیل خواهد شد. همچنین از ۱۱ فرمانده نمونه که در رابطه با سربازان مسئولیت دارند تجلیل به عمل خواهد آمد.

امیر محمودی تصریح کرد: همچنین فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) سربازان نمونه نیروهای مسلح با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان خواهند کرد.

معاون اجرایی ارتش گفت: همزمان با برگزاری این همایش در تهران، در شهرهای بیرجند و سیرجان و در غرب کشور نیز مراسمی بدین منظور برگزار خواهد شد.

امیر محمودی تصریح کرد: این جشنواره در راستای ارتقاء منزلت سربازان در سطح نیروهای مسلح از جمله در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی با تشریح اهداف برگزاری دهمین جشنواره ملی جوان سرباز گفت: فرهنگ سازی و ارائه الگوهای موفق و برتر جامعه سربازان نیروهای مسلح و تکریم آنان با تاکید بر ارزش ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی از مهمترین اهداف این جشنواره است.  

دبیر اجرایی دهمین جشنواره جوان سرباز ارتش با اشاره به عناوین و محورهای اصلی برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) توضیح داد: «سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری»، «سرباز، وظیفه‌ شناسی و اقدام برجست»، «سرباز، امور فرهنگی و تبلیغاتی»، «سرباز، خلاقیت و فناوری» از عناوین اصلی برگزاری این جشنواره است.  

امیر محمودی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای «سرباز، تربیت بدنی و ورزش»، «سرباز، نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز، دین مداری و بصیرت» و «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی» از دیگر عناوین و محورهای اصلی این جشنواره است.  

وی همچنین ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی سربازان، هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس آنان و نیز ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت و وظیفه در سطح جامعه و کمک به رشد و شکوفایی هدفمند سربازان را از دیگر اهداف و موضوعاتی دانست که برگزاری این جشنواره ان را دنبال خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره در تهران این جشنواره در سه مرکز آموزش سیرجان نیروی دریایی، ۰۴ بیرجند نیروی زمینی و یک مرکز آموزش در غرب کشور نیز برگزار می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با تهران ارتباط گرفته می شود.  

دبیر دهمین جشنواره ملی جوان سرباز در پایان این نشست خبری گفت: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در دوران پر حماسه دفاع مقدس ۴۰ هزار و ۲۰۵ شهید سرباز و ۱۵۹ هزار و ۸۴۴ جانباز سرباز را تقدیم این مرز و بوم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این مراسم جمع کثیری از اهالی و مشتاقان فرهنگ و هنر خاصه علاقمندان به موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرد هم آمدند.

در ابتدای این برنامه گروه ۲ نوازی علی اکبرزاده (تنبک) و فرزاد محمدنژاد (تار) به اجرای برنامه پرداختند.

پس از این اجرا، کلیپی از مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم لطفی به نمایش گذاشته شد و سپس ناصر صفایی پیشکسوت موسیقی و هم دوره استاد لطفی به همراه استاد امیر لطیفی به شعرخوانی و نی‌نوازی پرداختند.

در ادامه این برنامه، گروه سپهر با هنرمندی هنرمندان موسیقی استان و اساتید برجسته استانی شامل هدایت اسماعیلی (عود)، داوود خشنودی، حامد کی‌پور و پویا خوشبین (سه تار)، عرفان حسینی و رمضان ساور (کمانچه)، پدرام محمدنژاد (تنبک)، مهدی کریمی (دف) و هنرمند مهمان سجاد مهربانی (آواز) قطعاتی را اجرا کردند.

همچنین «حسین ضمیری» هنرمند، شاعر، نویسنده و پژوهشگر استان، دقایقی در خصوص زندگی و شخصیت استاد لطفی، به سخنرانی پرداخت.

حاضرین در این مراسم پیش از پایان برنامه شاهد اجرای تک نوازی تار با هنرمندی استاد «هادی آذرپیرا» از هنرمندان گلستان بودند.مرحوم استاد محمدرضا لطفی در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت و پیکرش در محله سبزه مشهد گرگان به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی