Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱۰ روستای بخش دشتیاری چابهار در کنار دریای عمان بی‌آب هستند و آبشان از برکه‌های مشترک بین انسان و دام تأمین می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عبدالعزیز بلوچزهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تأسف است در قرن 21 مردم مظلوم و نجیب 410 روستای بخش دشتیاری از توابع چابهار آب شرب نداشته باشند و آب آن‌ها یا از طریق برکه‌های مشترک انسان و دام و یا با تانکر سیار تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به آبیاری روستاهای تشنه جنوب استان، گفت: این‌همه اعتبار و بودجه کجا مصرف می‌شود؟ در سطح کشور برای تأمین آب برخی شهرستان‌ها موضوع انتقال آب مطرح است و این کار را هم انجام می‌دهند اما مگر فاصله روستاهای بخش دشتیاری با دریای عمان چند کیلومتر است که دولت نتواند این کار را برای آن‌ها انجام دهد؟

وی ادامه داد: اگر برای دولت امکان انتقال آب دریای عمان به روستاهای کنار آن وجود ندارد این کار را به بخش خصوصی واگذار کنند. آیا سهیمه فعلی روزی 15 لیتر آب برای مصرف روزانه هر فرد یا دام افراد روستایی کافی است. معلوم است که این آب کفایت نمی‌کند.

بلوچزهی افزود: در حوزه سیستان هم این مشکلات وجود دارد. برای دریاچه ارومیه دولت، نظام و همه به دنبال احیای دریاچه ارومیه هستند اما تکلیف تالاب هامون چه می‌شود؟ هامونی که در سیستان به عنوان منبع تأمین آبِ انبار غله ایران محسوب می‌شد اکنون چه وضعیتی دارد؟ آیا اکنون می‌توان 10 تن گندم از یک کشاورز سیستانی دریافت کرد؟

دلالان بازار، دام‌های یک‌ میلیون تومانی را 300 هزار تومان می‌خرند

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خشکسالی دامداری استان را فلج کرده و این موضوع سبب شده تا دلالان بازار دام هر رأس دام به ارزش یک میلیون تومان را از دامدار به 300 هزار تومان خریداری می‌کنند. چه کسی جواب دامداران را می‌دهد؟ مسئولان سازمان جهاد کشاورزی یا اداره کل امور عشایری یا دیگر متولیان پاسخگو باشید، آیا واقعاً با حلوا حلوا کردن دهان شیرین می‌شود؟

وی وضعیت محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان را از دیگر مشکلات اصلی مردم استان برشمرد و خواستار رسیدگی و افزایش کیفیت جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های روستایی شد.

بلوچزهی ادامه داد: 2 درصد ارزش‌ افزوده‌ای که دولت در نظر گرفته است، فقط برای سلامت نیست بلکه برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز هست که ضرورت پیگیری و جذب آن باید مد نظر مسئولان استان باشد.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وزیر وقت راه در سال 1384 گفت تا پایان این سال هیچ جاده خرابی نخواهیم داشت، اما آیا اکنون وضعیت این‌گونه شده است؟ در حوزه بلوچستان و یا همین حوزه زاهدان خیلی از روستاها جاده خاکی دارند که در شأن مردم استان نیست.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون صرفا جهت اطلاع خود نوشته است؛

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دارالعلوم زاهدان مدعی مسیر اعتدالی در مدارس دینی اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان شد و گفت این مدارس با گروه‌های افراطی همراه نیستند.

این ادعای عبدالحمید با آنچه در عملیات مشترک دیروز قرارگاه قدس با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در مدرسه علوم دینی انوارالحرمین روستای پشامگ شهرستان راسک روشن شد عملاً تکذیب شد.

در این عملیات، عناصر پشتیبانی‌کننده دو عملیات تروریستی گروهک جیش‌العدل در ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در سپاه شهرستان راسک صورت گرفت و منجر به شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و سپاه شد که در مدرسه یادشده مخفی شده بودند با همکاری مردم منطقه شناسائی و دستگیر شدند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902909

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود