Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:30:48 GMT

بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه صوتی در «طنین وحی»

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۸۴۶۲

بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه صوتی در «طنین وحی»

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: ترجمه متن مقدس قرآن با شیوه‌ای نوین و به‌صورت نمایشی با فضاسازی و ترکیب جلوه‌های ویژه صوتی و آواهای مناسب، در قالب یک ترجمه گویای گفتاری- نمایشی در پروژه «طنین وحی» عرضه‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بابیان این‌که طرح بزرگ «طنین وحی» از سوی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان اجراشده، اظهار کرد: در این طرح، ترجمه متن مقدس قرآن به شیوه‌ای نوین ارائه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پروژه «طنین وحی» به‌منظور ارتباط بیشتر نسل جوان با کلام‌الله وحی کلید خورد، تصریح کرد: بعد از این‌که در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، قرآن را به‌صورت مصور در قالب مثل‌های قرآنی و نیز مسائلی در خصوص قیامت ارائه دادیم، به این فکر افتادیم که کل قرآن را به‌صورت نمایشی ارائه دهیم تا نسل جوان ارتباط بیشتری با آن برقرار کند.

سجادی خاطرنشان کرد: «طنین وحی» به دنبال بازسازی قرآن بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف و به نمایش درآوردن صحنه‌هایی است که مانند داستان‌های پندآموز قرآنی در قرن‌های گذشته به وقوع پیوسته و همچنین صحنه‌هایی مثل صحنه محشر و صحنه جهنم و بهشت که در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی بابیان اینکه انجام این پروژه ۷ سال به طول انجامید، افزود: این پروژه، کار عظیمی بود، ازآن‌جهت که باید مشخص می‌شد هر صدایی با چه نقشی نزدیک است و چه حدود سنی نیاز دارد و نیز لحن گفتاری آن، باید به چه صورت باشد و بر این اساس، بازیگران این کار انتخاب شدند.

وی بابیان اینکه ترجمه ارائه‌شده به‌صورت کاملاً ساده و روان صورت گرفته، ادامه داد: از میان ترجمه‌های موجود، ترجمه حجت‌الاسلام محسن قرائتی که ترجمه‌ای بسیار ساده، روان و قابل‌فهم برای تمامی اقشار دارد، انتخاب‌شده است.

سجادی بابیان این‌که کارگردانی هنری این مجموعه بر عهده محسن دلیران است، افزود: این طرح بزرگ شنیداری و نرم‌افزاری، حاصل تلاش بیش از ۱۶۰ هنرمند و ۴۰ پژوهشگر و عوامل اجرایی است که می‌توان گفت اکثریت افرادی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند، از هنرمندان اصفهانی هستند و این اثر، در قالب گویشی و با بهره‌گیری از فضاسازی و ترکیب جلوه‌های ویژه صوتی و آواهای مناسب ارائه‌شده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان‌قرآن‌کریم از جمله مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش‌آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان‌قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

آقالو ادامه داد: در بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند