Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۸۵ درصد اعتبارات طرح تحول سلامت در حوزه زیرساخت‌های مناطق محروم هزینه شده و تنها ۱۵ درصد در اختیار جامعه پزشکان، پرستاران، و پیراپزشکان قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش بزرگ سلامت و تقدیر از دوستداران و حامیان سلامت با حضور پرشور مردم، جامعه پزشکی، کارکنان و مسئولان استانی برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارونگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری شاخص‌های سلامت با ایده‌آل فاصله داریم، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این دیار مناسب نیست.

اورنگ ایلامی بیان داشت: نشاط اجتماعی، عدالت در سلامت، مقابله با آسیب اجتماعی، زندگی سلامت محور و ایجاد منابع پایدار جزو اولویت‌های وزارت بهداشت به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه امسال پروژه‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم، تصریح نمود: پروژه‌های بزرگی همچون بیمارستان‌های ۲۷۴ تختخوابی یاسوج، ۳۲ تختخوابی باشت، نرگسی گچساران و پلی کلینیک‌های تخصصی در شهر‌های مختلف استان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند..

وی افزود: ساختمان بیمارستان بزرگ یاسوج به اتمام رسیده و هم اکنون محوطه سازی آن رو به اتمام بوده و بزودی تاسیسات مورد نیاز شامل دستگاه امحاء زباله، تصفیه خانه فاضلاب، گاز‌های طبی و ... نصب تا این بیمارستان به عنوان یک مرکز فوق تخصصی و یا ارجاعی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ایلامی خاطر نشان کرد: بیمارستان بهمئی هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با پیگیری‌های انجام شده پروژه‌های غیر فعال و نیمه فعال دانشکده‌ها از جمله پرستاری، بهداشت و دندانپزشکی تسریع یافته و به سرعت ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای هر کدام از بیمارستان‌های چرام، لنده و سی سخت ۳۱ میلیارد ریال اعتبار نوشته که باید پیگیر مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار باشیم..

وی گفت: به تنهایی نمی‌توانیم زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را تامین کنیم، از سرمایه گذاران برای حضور در این بخش و تصدی‌گری پلی کلینیک‌های تخصصی، مرکز جراحی محدود، مرکز تصویربرداری، پزشکی هسته‌ای و ... به جد حمایت می‌کنیم.

ایلامی  با تشریح دستاورد‌های طرح تحول سلامت و ادامه با قدرت این طرح افزود: ۸۵ درصد اعتبارات طرح تحول سلامت در حوزه زیرساخت‌های مناطق محروم هزینه شده و تنها ۱۵ درصد در اختیار جامعه پزشکان، پرستاران، و پیراپزشکان قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات مطلوبی از جمله تفاهم همکاری‌های بین المللی با دانشگاه رایزان روسیه و پیگیری برای دو تفاهم دیگر با دانشگاه‌های دو کشور کانادا و اسپانیا نیز در دستور کار است.

وی از برگزاری دو همایش ملی و بین المللی نماز و طب در فرهنگی رضوی با همکاری آستان قدس رضوی، موسسه امام رضا (ع) و دانشگاه مشهد خبر داد و گفت: توسعه آموزش در موسسه آموزش عالی سلامت گچساران و دهدشت در دو رشته جدید بهداشت عمومی و فوریت‌های پزشکی در دستور کار بوده که امیدواریم با افزایش رشته‌ها شاهد ارتقای این موسسه‌ها به دانشکده‌های اقماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از محل طرح تحول سلامت احداث ۵۵ پروژه بهداشتی در این استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۰ پروژه افتتاح و ۳۵ مورد دیگر نیز تا پایات هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد..

وی افزود: با بیان اینکه پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت از جمله پروژه‌های بهداشتی در دست اجرا از محل طرح تحول سلامت است، عمده این پروژه‌ها در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده که با هدف توزیع عادلانه خدمات بهداشتی اجرایی می‌شوند.

ایلامی ابراز کرد: برخی از شاخص‌های سلامت در این استان یا ایده‌آل فاصله دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌ها مستمر بنا داریم آن‌ها را به استاندار برسانیم و البته در این زمینه به آینده امیدوار هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: افتتاح دو بیمارستان ۲۸۷ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت در آینده‌ای نزدیک زد و افزود: پلی کلینیک تخصصی یاسوج و دهدشت بزودی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پلی کلینیک گچساران نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است