Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ نشست انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی با متسابقان سومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم نابینایان جهان اسلام،امروز،پنجم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه محمد بهرامی، حائز رتبه نخست رشته قرائت در دومین دوره این مسابقات به اجرای قطعه‌ای از آیات نورانی کلام الله پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپس محمد میرزا سلیمی از کشور مالزی، رتبه نخست سومین دوره مسابقات آیاتی را تلاوت کرد و بخش دیگر این مراسم تلاوت محمد جاوید اکبری از کشور افغانستان و حائز رتبه دوم طی دومین دوره مسابقات قرآن نابینایان بود.
در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی و سرپرست حوزه فرهنگی ضمن خیر مقدم به حاضران و قراء و حافظان از کشورهای اسلامی، گفت: خدا را شاکریم که توفیق خدمت و میزبانی شما عزیزان را نصیب سازمان بهزیستی کرد و امسال سومین سالی است که توفیق برپایی این همایش بزرگ اسلامی را داریم و امیدواریم که این حرکت هر چه بیشتر وکیفی‌تر و معتدل‌تر و درابعاد وسیع‌تری در سال‌های آینده انجام شود و شاهد توسعه هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در بین جوامع اسلامی به ویژه جامعه معلولان کشور باشیم.
براساس گزارش ایکنا، در ادامه متسابقان قرآن روشندل کشورها به بیان پیشنهادات برای ارتقای بهتر این دوره از مسابقات پرداختند که از آن جمله پیشنهادات از سوی متسابق کشور مصر بود که درخواست تهیه لوح فشرده از این دوره از مسابقات و تلاوت آنها و تحویل آنها در پایان مسابقات، همچنین متسابق کشور سوریه پیشنهاد کرد طبق آیین نامه، هر شرکت‌کننده در این مسابقات هر سه سال یکبار می‌توانند در مسابقات حضور داتشه باشند که پیشنهاد می‌شود به دلیل اینکه این قاریان و حافظان با شرایط خاص نمی‌خواهند از عرصه مسابقات ایران جدا شوند، لذا این به یک سال کاهش پیدا کند.
همچنین شرکت‌کننده از کشور نیجریه نیز درخواست کرد امیدواریم به دلیل اینکه شاید این اولین و آخرین باری باشد که به کشور ایران سفر کرده‌ایم، سفر به مشهدالرضا(ع) نیز جزء برنامه‌های آن گنجانیده شود. شرکت‌کننده از شرکت ترکیه ضمن گلایه از فقدان مترجم ترکیه در حین مسابقات و در کنار مجری عربی، انگلیسی از حضور مترجم ترک همراه تشکر کرد و خواستار گنجاندن برنامه نماز جماعت در مساجد تهران در برنامه‌های متسابقان شد.
متسابق مالایی نیز با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه مسابقات در بخش نابینایان به مانند بخش بزرگسالان باید در دو مرحله مقدماتی و فینال برپا شود گفت: در بخش نابینایان تنها در یک مرحله انجام شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدی اظهار کرد: طبق اجماع شواری تصمیم‌گیری و کمیته فنی مقرر شد اگر رقابت‌ها نزدیک به هم باشد، مرحله فینال برپا شود و اگر رقابت‌ها نزدیک نبود و نمرات باهم اختلاف زیادی داشته باشد، مرحله فینال برپا نمی‌شود که این گونه شد.
متسابق از لبنان ضمن تشکر از سازمان بهزیستی برای برپایی این مراسم اظهار کرد: امیدواریم سازمان بهزیستی با جمعیت قرآن کریم لبنان خاص نابینایان همکاری و تعامل برقرار کند. همچنین شرکت‌کننده افغانستان از تک‌مرحله‌ای برپا شدن مسابقات نابینانان گلایه کرد و از دیگر سو خواستار تجلیل و اعلام نفرات برتر پنج نفر به جای سه نفر به لحاظ ایجاد انگیزه و روحیه در میان روشندلان که دارای شرایط خاص هستند، شد.
شرکت‌کننده از کشور مصر نیز پیشنهاد داد سازمان بهزیستی پیش از آغاز مسابقات بروشور و یا دفترچه‌ای را در خصوص برنامه‌های این مسابقات به کشورهای شرکت‌کننده ارسال کند تا متقاضیان به دلیل شرایط خاصی که دارند، از اعزام و حضور در حین این مسابقات و همچنین امکاناتی که طی این مسابقات در اختیارشان است، خیال راحت داشته باشند.
در ادامه انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ضمن خیر مقدم به متسابقان سومین دوره مسابقات نابینایان، گفت: برپایی این مسابقات قرآن را مدیون خون شهدا و امام شهدا و همچنین مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه بنیانگذار کبیر انقلاب است، هستیم.
وی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران سازمان بهزیستی در برپایی این مسابقات، اظهار کرد: از جمله اهداف دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم نابینایان جهان اسلام، ایجاد ارتباط در سطح بین‌المللی در میان مراکز فعال قرآنی حوزه نابینایان، جذب روشندلان برای انجام فعالیت‌های قرآنی و همچنین آشنایی عموم جامعه با توانمندی‌های عزیزان قرآنی است.
محسنی‌بندپی با اشاره اختصار به برخی از اقدمات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در توسعه و تعالی فرهنگ قرآنی در میان جامعه هدف، عنوان کرد: این جامعه هدف متشکل از نابینایان، معلولان جسمی ـ حرکتی، ناشنوایان و زنان سرپرست خانواده و فرهنیختگان سالمند و کارکنان سازمان بهزیستی و مراکز شبه خانواده است.
وی عنوان کرد: چون اعتقاد داریم قرآن مجید به عنوان اثرماندگار و معجزه و کتابی که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب در تکامل زندگی انسانی است و با پیاده کردن این کتاب می‌توان به تکامل بخشیدن زندگی فردی درابعاد مختلف فردی، اجتاعی، اقتصادی و عدالت‌گرایانه و اخلاق‌مدارانه شرایطی را فراهم کنیم تا در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، جامعه‌ای با عوامل محافظ بسیار زیاد و در عین حال دارای خطر کم بسازیم.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: راه‌اندازی شورای قرآنی دانشجویان در استان‌ها با همکاری سازمان دارالقرآن کریم، راه‌اندازی شورای قرآنی در ادارت کل بهزیستی کشور با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و اجرای آموزش‌های قرآن ویژه فرزندان شبه خانواده و عضویت سازمان بهزیستی در کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله اقدامات طی سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی خوب و مستمر و فرآیند محور بوده است که طی آن جامعه هدف خودمان را از توسعه تعالیم فرهنگ قرآنی برخوردار کنیم.
وی بیان کرد: در سال اینده در نظر داریم تا رشته قرائت و حفظ نابینایان زن جهان اسلام را به مسابقات اضافه کنیم و به شورای تصمیم‌گیری مسابقات در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز این آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم.
محسنی‌بندپی نیز آمادگی سازمان بهزیستی را در خصوص بررسی و جامه عمل پوشاندن به پیشنهاداتی که امکان اجرای آن هست را اعلام کرد.
حسن ختام این برنامه عکس یادگاری متسابقین سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینان جهان اسلام بود.
یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات 61 نفر از 23 کشور شرکت کرده‌اند که براساس نظرسنجی انجام شده از متسابقین سطح سومین دوره و نحوه تعامل و همکاری‌ها خوب ارزیابی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در شهر «جیانگ یئن» با حضور تمامی اعضا و به ریاست «گائو ژیدان» رئیس فدراسیون جهانی و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیأت رئیسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ صورت جلسه چهلمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی و شانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی که هر دو رویداد سال گذشته در تگزاس برگزار شده بود، به تأیید اعضا رسید. سپس «ژان کیوپینگ» دبیرکل فدراسیون جهانی، گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش رو ارائه داد. وی همچنین یادآور شد؛ با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند؛ بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور ۳۸ کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی «تایچی» در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهاما ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. در این نشست مقرر شد؛ میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۶ جوانان داکار سنگال را خواهد داشت

درخواست امارات برای عضویت در فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی از سوی رؤسای کمیته فنی، کمیته داوران و کمیته اخلاق ارائه و مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این نشست؛ علی‌نژاد با «گائو ژیدان» وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت‌وگو و مذاکراتی را داشتند.

همچنین مهدی علی‌نژاد عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو به عنوان یکی از اعضای سه نفره کمیته نظارت بر برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی معرفی شد.

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در شهر» «جیاینگ یئن» چین آغاز شده است.

کد خبر 6087261

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد