Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط بین غنا و ایران می‌تواند یک رابطه متقابل و دائمی باشد و مبادله محصولات کشاورزی و تکنیک و تکنولوژی را بین دو کشور داشته باشیم،گفت:تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین همدان و یکی از شهرهای شمالی غنا منعقد شود ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر محمد سیوتی یحیا ایدی و هیأت تجاری همراه ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی ملایر اظهار داشت: وجود ظرفیت و توانمندی بالایی که در ملایر وجود دارد یک عامل بسیار مهم برای برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی کشور غنا و این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تشابهات زیادی بین شهرستان ملایر و کشور غنا وجود دارد و ما کارهای زیادی می‌توانیم در این شهر انجام دهیم تصریح کرد: در بازدید از این شهر به این نتیجه رسیدیم که همکاری زیاد اقتصادی بین ایران و غنا می‌توان اجرا کرد.

یحیا ایدی با اشاره به بازدید از کارگاه‌های مبل و ‌منبت ملایر و دیدن توانایی بالایی صنعتگران این شهر در تکنیک چوب افزود: یک‌سری چوب‌های با کیفیت بالا در کشور غنا هست که می‌توان از آن برای صنعت منبت در ملایر استفاده کرد.

سفیر غنا با بیان اینکه در بازدید از شهر ملایر به این نتیجه رسیدیم که تشابهات زیادی بین این شهر و کشور غنا وجود دارد و افزود: با توجه به اینکه قسمت‌ها شمالی کشور غنا عمدتا مسلمان هستند این همکاری می‌تواند برادرانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات عمده کشور غنا نوعی چوب با کیفیت است که می‌توان از آن در صنعت مبل ملایر استفاده کرد، اظهار داشت: هنرمندان و صنعت‌گران ملایری می‌توانند به کشور غنا بیایند و با احداث کارخانه مبل و منبت تکنیک، تکنولوژی و دانش خود را به این کشور منتقل کنند.

یحیا آیدی افزود: در بازدیدی که از کارخانه‌های کشمش پاکنی شهرستان ملایر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به وجود محصول انگور در کشور غنا ما نیز می‌توانیم این صنعت تمیز کردن، جداسازی و بسته بندی کشمش را در کشورمان داشته باشیم.

سفیر کشور غنا با اشاره به اینکه ما به اینجا آمدیم که تشکر کنیم از آنچه که ملایر می‌تواند به ما دهد، تصریح کرد: در این سفر سعی ما بر این است آنچه که غنا می‌تواند برای ملایر به ارمغان بیاورد را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه روابط بین غنا و ایران و به ویژه شهرستان ملایر می‌تواند یک رابطه متقابل و دائمی باشد و مبادله محصولات کشاورزی و تکنیک و تکنولوژی را بین دو کشور داشته باشیم گفت: همانطور که شما از ما دعوت کردید و ما به ایران آمدیدیم من هم متقابلا از شما دعوت می‌کنم که به کشور غنا بیایید و از امکانات آنجا بازدید کنید.

سفیر کشور غنا افزود: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه‌های متعدد رئیس اتاق بازرگانی استان همدان به ما کمک خواهد کرد که یک تفاهم نامه تجاری بین غنا و کشور ایران به ویژه با شهر ملایر انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان همدان در حوزه‌های مختلف دارد این امکان هست که تفاهم نامه‌ای امضا شود و استان همدان به عنوان خواهر خوانده یکی از شهرهای شمالی کشور غنا نامیده شود.

یحیا ایدی با بیان اینکه کشور غنا یکی از دموکرات‌ترین کشورهای دنیا بوده و در امور سیاسی بسیار موفق عمل کرده است، افزود: این کشور از ضریب امنیتی بالایی برخوردار بوده و سرمایه گذاران ایرانی با آسودگی خاطر می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته مدت زمان طولانی برای ثبت یک شرکت درکشور غنا لازم بود اما هم اکنون این کار در مدت زمان یک هفته انجام می‌شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران ایرانی می‌تواند به راحتی در مناطق ویژه اقتصادی این کشور سرمایه گذاری کنند.

سفیر کشور غنا با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمدی‌های ملایر در حوزه‌های معدن، صنعت، کشاورزی، مبل و‌ منبت و صنایع دستی و غیره اظهار داشت: به نظر من ملایر یک شهر بین المللی بوده و می‌تواند به اندازه کل کشور صادرات محصول داشته باشد.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی