Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:19:08 GMT

نقطه قوت طرح تحول سلامت خاصیت جهادی آن بود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۹۹۸۰

نقطه قوت طرح تحول سلامت خاصیت جهادی آن بود

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، چهارشنبه در نشست نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با فعالان این حوزه در خراسان رضوی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیروهای جهادی مشهد و استان خراسان رضوی است که تجربه موثر جهادی خود را در نقش وزارتی به کار بسته است.
وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت به عنوان نسخه برداشت شده از جهاد سازندگی است، ادامه داد: این طرح تا جایی که روحیه جهادی خود را حفظ کرد، برای مردم مفید، موثر و موجب ایجاد رویکرد مثبت در عرصه بهداشت و درمان کشور شد اما از آن پس که روحیه جهادی آن تغییر کرد، دیگر کاربرد موثری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جهاد سازندگی در حقیقت معجزه مقدسی است که با نقش آفرینی در کنار سپاه پاسداران به عنوان دو بازوی تامین و توسعه اقتصادی در ساختار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت موثر داشته است.
وی اظهار کرد: زمانی که جهاد سازندگی به دستور رهبری وارد میدان کشاورزی شد حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی ایجاد شد تا خاصیت جهادی را در حوزه کشاورزی به عنوان بنیه و عامل اصلی توسعه و تامین اقتصادی کشور حفظ کند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: این امر اقتضا می کند تمامی امامان جمعه و نهادهای موثر در این مسیر با وزارت جهاد کشاورزی و به خصوص دفتر نمایندگی ولی فقیه در این وزارتخانه نهایت همکاری و همراهی را با هدف پیشبرد امور داشته باشد.
علم الهدی گفت: همکاری امامان جمعه در شهرستانها و بخش های مختلف ظرفیت بسیار بالایی است که به پیشبرد و اجرای برنامه های آگاهی سازی و ترویجی کمک فراوانی می کند بنابراین باید از این ظرفیت بهره کافی برده شود.
وی ادامه داد: اگرچه استان خراسان رضوی در سالهای اخیر با وضعیت خشکسالی فاجعه آمیزی رو به رو شد اما با تلاشها و برنامه ریزی های جهادگونه نه تنها شاهد کاهش محصولات نبوده ایم بلکه رشد تولید و توسعه باغی و کشاورزی قابل تحسین است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تنها بخش خسارت دیده که به شدت از خشکسالی آسیب دیده، حوزه دامپروری استان است که متاسفانه در حوزه عشایر و دامداران روستایی به دلیل برخی مسائل و از جمله اجرای طرح های آبخیزداری با کمبود مرتع برای دام مواجه هستیم.
علم الهدی تاکید کرد: لازم است با مدیریت تصمیمات و برنامه های حوزه منابع طبیعی، چراگاه لازم در اختیار دامداران شمال استان و شمال مشهد که به شدت از وضعیت موجود متضرر شده اند، رونق دوباره ای به بخش دام و تولیدات دامی داده شود.
7496/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام جمعه مشهد منابع طبیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نماینده ولی فقیه موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت