Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: ستاد اقامه نماز و مسئولان فرهنگی از پایان‌نامه‌ها و مقالاتی که درباره نماز و تببین نماز باشد، حمایت می‌کند. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتبریز،به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، حجت الاسلام سعید اسماعیلی پور در نشست ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی با تبریک اعیاد شعبانی، اظهار داشت: معتقدم سخت‌ترین و سنگین‌ترین برنامه‌ای که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، برنامه‌هایی باشد که مربوط به نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته بیان مسائل دینی بیشتر در زمینه تعبدی بوده و مردم همواره از روی تعبد و بندگی خدا به سمت نماز روی می‌آوردند اما امروزه بیان مساله تعبدی دین بویژه نماز از سوی جوانان مسموع نیست.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: اگر به دنبال این هستیم تا جوانان ما به سمت نماز سوق یابند باید از همه جهات فواید نماز را بیان کرده و معتقدم نباید برای گرایش دادن جوانان به نماز آنها را تنها از زمینه تعبدی راهنمایی کنیم.

وی وظیفه دانشگاه را تربیت انسان دانست و گفت: بعد از انقلاب اقداماتی در جهت گرایش جوانان و نوجوانان به نماز صورت گرفته است اما اکثر کارهایی که انجام پذیرفته آموزشی بوده و متاسفانه در بحث پژوهشی نماز در دانشگاه‌ها مغفول واقع مانده است.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: در گذشته بیان مسائل دینی بیشتر در زمینه تعبدی بوده و مردم همواره از روی تعبد و بندگی خدا به سمت نماز روی می‌آوردند اما امروزه بیان مسأله تعبدی دین به ویژه نماز از سوی جوانان مسموع نیست.

وی گفت: جوانان ما امروزه در جامعه همه کارها و ملزومات خود را انجام می‌دهند اما در میان آنها توجه به نماز کاهش یافته است.

اسماعیلی پور به ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان به دنبال احیا و ارتقای سطح فرهنگی جامعه هستیم از این رو باید به گونه‌ای در خصوص نماز و اهمیت آن در میان جوانان بحث کنیم که مورد قبول آنها باشد.

وی تصریح کرد: باید در زمینه‌های مختلف نماز پژوهش و تحقیق‌هایی از سوی مسئولان برگزاری نماز صورت گیرد تا با نتایج بررسی‌ها به جوانان و نوجوان و عامه مردم بیان کنیم که برپایی فریضه نماز از انجام دیگر امور اجتماعی و فردی آنها دور نیست.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر این که اقبال به سمت برپایی نماز در میان جوانان بسیار است، گفت: برای جلب و توجه جوانان به برپایی نماز باید با زبان آنها در خصوص اهمیت نماز صحبت کنیم و در مقالات و پژوهش‌ها به بخش‌های مختلفی همچون اجتماعی و روانشناسی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: در پژوهش‌های روانشناسی می‌توان مطرح کرد که "جالب‌ترین و مفیدترین دارو برای درمان افسردگی اقامه نماز در وقت آن است" چون تأثیر شگرفی بر روح و جان دارد.

اسماعیلی پور در پایان گفت: امروزه نیاز جامعه ما این است برای گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به نماز باید در دانشگاه‌ها پژوهش‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف، فقهی، روانشناسی، اجتماعی و غیره صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا