Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه ژاپن با طرح انتخاب شده برای دسر مربوط به نشست روز جمعه میان سران کره جنوبی و کره شمالی مخالفت کرد.    

وزیر خارجه ژاپن در نشستی اعتراض جدی کشورش را علیه برنامه‌های مربوط به سرو دسر انبه با طرح مربوط به نقشه جزایر تحت مناقشه ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قرار است طرح صندلی‌های مورد استفاده در این نشست نیز نقشه بحث‌برانگیز شبه‌جزیره کره باشد. جزایر تحت مناقشه اخیرا تحت کنترل کره جنوبی است اما از سوی مقامات توکیو نیز مورد ادعاست.

لیست غذاهای مورد استفاده در این نشست به طور دقیقی انتخاب شده است به طوریکه دربرگیرنده غذاهای دو کشور باشد.همچنین گفته شده قرار است روستی که یک غذای سوئیس است، مخصوص رهبر کره شمالی سرو شود که برای او یادآور دوران مدرسه‌اش در این کشور خواهد بود. علاوه بر این قرار است به افتخار مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، در این نشست نوعی ماهی طلاکوب سرو شود که گفته می‌شود این ماهی معمولا در پوسان کره جنوبی، زادگاه مون مصرف می‌شود.

این نشست اولین نشست میان سران دو کره در این سطح در طول یک دهه گذشته خواهد بود و قرار است پس از آن نیز کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه آینده میلادی یا در ماه ژوئن با هم دیدار داشته باشند. تلاش‌های دیپلماتیک جدید از سوی مقامات سئول و پیونگ یانگ باعث بهبود روابط دو جانبه میان دو کره شد و به حضور ورزشکاران کره شمالی در بازیهای المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی در ماه فوریه انجامید.

سئول به نشان دادن نکات سیاسی از طریق غذاهای که در نشست‌های رسمی سرو می‌شود، شناخته شده است. در زمان دیدار رئیس جمهور آمریکا از کره جنوبی در سال 2017 ، غذا او شامل نوعی ماهی می‌شد که در آبهای نزدیک به جزابر تحت مناقشه میان کره جنوبی و ژاپن یافت می‌شود.

قرار است 27 آوریل رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی برای برگزاری نشست میان دو کره در دهکده مرزی پانمانجوم حضور یابند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور با حضور 170 مینی گلف‌باز زن و مرد از 24 استان کشور از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت 1403 در شهر اصفهان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی بالای 18 سال برگزار شده بود افزود: مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت 4 روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

رئیس هیئت‌گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات 30 نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت. 

ابوالحسنی رتبه اول رقابت‌های گلف در بخش انفرادی

محمودی‌ اظهار داشت: در پایان این رقابت‌ها، در بخش انفرادی آقایان محمدامین ابوالحسنی از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول و در بخش تیمی، تیم‌های آقایان و بانوان خراسان جنوبی به مقام سوم دست یافتند. 

وی یادآور شد: تیم خراسان جنوبی در این مسابقات متشکل از خانم‌ها حمیده محمدی، فاطمه کارگر، تکتم بهروش و سارا کیوانمهر و در بخش آقایان حامد برزگانی، جواد خیرآبادی، محمدامین ابوالحسنی و محسن تقوی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 

 رونق رشته مینی گلف استان در سال‌های اخیر 

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مختلفی از جمله لیگ مینی گلف، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در موفقیت ورزشکاران استان نقش بسزایی داشته است. 

وی یادآور شد بدون شک، کسب این جایگاه در مسابقات کشوری، انگیزه‌ای مضاعف برای اهالی این استان خواهد بود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازند و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی