Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: ۶۵درصد از مدارس استان قزوین استحکام کافی دارند و تنها ۳۵ درصد از مدارس کل استان نیازمند مقاوم‌سازی و یا بازسازی هستند. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ استانها قزوین نظرات

عسگر علی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به اینکه 9هزار و 482 کلاس درس در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: از این میزان 6 هزار و 217 کلاس دارای استحکام لازم هستند و 3 هزار و 236 کلاس درس نیز نیاز به مقاوم‌سازی و استحکام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به اینکه 4هزار و 500 کلاس درس در روستاها وجود دارد افزود: تعداد کلاس‌های دایر در سطح شهر قزوین به 5هزار عدد می‌رسد اما این در حالی است که روستاها با ظرفیت 3 کلاس و با سرانه دانش‌آموزی 10 نفر برپا می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: اکثر این مقدار نوسازی باید در روستاها انجام شود چراکه بیشتر مدارس شهر قزوین نوسازی شده‌اند و تنها 6 درصد از مدارس درون‌شهری نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

جوانبخت با اشاره به اینکه مدارس نوسازی شده تحمل زلزله 7 ریشتری را نیز دارند، خاطرنشان کرد: مدارس به علت اینکه فضای آموزشی هستند تمرکز بیشتری روی آن‌ها صورت می‌گیرد و ما همچنان سعی در بهبود این ساختمان‌ها داریم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر 870 مدرسه دارای استحکام کافی هستند تصریح کرد: اگر بودجه کافی فراهم شود قطعاً تا پایان سال 1404 به ترتیب مدارس الزهرا و ابوریحان بیرونی نیز نوسازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: برای نوسازی کل مدارس استان مبلغ 600 میلیارد تومان موردنیاز است اما این در حالی است که بودجه کل استان 180 میلیارد تومان بوده و اگر تمامی ارگان‌ها به این سازمان کمک کنند باز هم بودجه موردنظر فراهم نمی‌شود.

جوانبخت با بیان اینکه برای بازسازی کل مدارس استان یک بازه زمانی 10 ساله لازم داریم خاطرنشان کرد: در آمار جمعیتی هر منطقه 20 درصد آن تراکم را دانش آموزان تشکیل می‌دهند اما این در حالی است که در منطقه بزرگی همچون منطقه پونک هیچ زمینی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد تا بتوانیم به مدرسه‌سازی در آن بپردازیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با تأکید بر اینکه در شهرهای اقبالیه، ناصرآباد، شریف‌آباد، محمودآباد، شهرک دانش و منطقه مهرگان نیازمند فضا برای ساخت مدرسه هستیم تصریح کرد: همان‌طور که در اقبالیه و ناصرآباد توانستیم در کمتر از 85 روز ساختمان‌های مدرسه را با بودجه‌ای که از طرف خیرین به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون تومان اعطاشده بود؛ بسازیم اگر بودجه کامل به دست ما برسد می‌توانیم این خلأ موجود را پرکنیم.

وی همچنین بابیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در اولویت ما قرار دارد افزود: مدارسی که تعداد دانش آموزان بیشتری دارد در اولویت نوسازی قرار می‌گیرند. حداقل 60 تا 70 درصد مدارس مجهز به وسایل گرمایشی نو هستند و این در حالی است که تا پایان سال 1400 تمام 30 درصد از مدارس باقی‌مانده نیز مجهز به وسایل گرمایشی بی‌خطر می‌شوند.

انتهای پیام/ ز

R41364/P41362/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی