Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:50:02 GMT

همدان|بیش از ۶۰ درصد مبل کشور در ملایر تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۱۱۱۷

همدان|بیش از ۶۰ درصد مبل کشور در ملایر تولید می‌شود

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه فروش مبل و‌ منبت ملایر در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: بسیار حائز اهمیت است که هم اکنون ۶۲ درصد تولید مبل ایران در ملایر انجام می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ استانها همدان نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، عبدالعظیم رضایی عصر امروز در نشست سفیر غنا به همراه هیئت تجاری با فعالان اقتصادی ملایر اظهار داشت: ملایر 42 درصد معادن‌ استان همدان را به خود اختصاص داده و این آمادگی را داریم که خدمات معدنی خود را به کشور غنا انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان ویژه ملایر به عنوان دومین و بزرگترین شهر استان همدان هم‌اکنون دارای 750 میلیون تن ذخایر سنگ‌های معدنی شامل آندولوزیت، سیلیس، فلدسپات و غیره است، تصریح کرد: این شهرستان شاه‌راه اتصال غرب و‌ جنوب کشور است و داشتن ظرفیت راه‌آهن نیز زمینه برقراری ارتباط تجاری با سایر کشورها و به ویژه کشور غنا را فراهم‌کرده است.

رضایی داشتن مردم با فرهنگ و‌ مهمان‌نواز، نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده و همچنین وجود بیش از 10 هزار هکتار باغات انگور و تولید سالانه 45 هزار تن کشمش و صادرات به کشورهای متعدد دنیا را از دیگر ظرفیت‌های ملایر دانست و افزود: در سال 96 بیش از 60 میلیون دلار صادرات انواع محصولات کشاورزی از گمرک ملایر به کشورهای جهان صادر شده است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه مرغوب‌ترین انگور جهان در ملایر تولید می‌شود، گفت: به زودی ثبت جهانی انگور ملایر را در فائو‌ خواهیم داشت و انگور ملایر نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی این منطقه ایفا می‌کند.

رضایی ثبت شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل و ‌منبت ایران را از دیگر ظرفیت‌های مهم ملایر در راستای رونق افتصادی این شهر دانست، و گفت: بیش از 8 هزار نفر به طور مستقیم و حدود 20 هزار نفر غیر مستقیم در این صنعت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه فروش مبل و‌ منبت ملایر در 6 ماهه دوم سال 96 بیش از 410 میلیارد تومان بوده است، گفت: بسیار حائز اهمیت است که هم اکنون 62 درصد تولید مبل ایران در ملایر انجام می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه با ثبت ملی منبت ملایر تحول بزرگی در این زمینه آغاز شده است، گفت: امیدواریم که با آموزش‌هایی که هنرمندان ما می‌توانند به کشور غنا انتقال دهند و انجام واردات چوپ و سایر صنایع تبدیلی از این کشور به ایران بتوانیم روابط تجاری خوبی با این کشور ایجاد کنیم.

رضایی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و باستانی ملایر و 300 اثر ملی ثبت شده این شهر از جمله شهر زیر زمینی سامن، ارگ نوشیجان با 2 هزارو 800 سال قدمت و صنایع دستی ارزشمند مرواربافی و منبت بتوانیم گردشگران زیادی را از کشور غنا در ایران، استان همدان و به ویژه شهرستان ملایر داشته باشیم.

فرماندار ویژه ملایر وجود امنیت بالا درکشور غنا برای سرمایه‌گذاری را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ملایر نیز یکی از امن‌ترین شهرهای کشور بوده و امیدواریم با روابط بسیار خوب رئیس بازرگانی استان همدان با هیأت غنایی ‌همکاری تجاری، اقتصادی مطلوبی بین کشور غنا و این شهرستان در راستای رشد و توسعه اقتصادی و رفع مشکل بی‌کاری و اشتغال جوانان ایجاد شود.

انتهای پیام/ ز

R41405/P41362/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری