Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:41:01 GMT

عقب افتادن اروپا در توسعه اینترنت 5G

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۱۲۵۴

عقب افتادن اروپا در توسعه اینترنت 5G

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می دهد کشورهای اروپایی در ساخت و توسعه زیرساخت های لازم برای برقراری نسل پنجم اینترنت 5G از کشورهای آسیایی و امریکایی عقب افتاده است.

ایران آنلاین /به گزارش silicon republic، در چشم انداز ۷ سال آینده برای توسعه زیرساخت‌های برقراری اینترنت 5G، چین  در مقایسه با سایر کشورها بیشتر در توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت 5Gکوشش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از منظر تلاش برای توسعه و راه‌اندازی اینترنت 5G، منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده و کانادا می‌شود، در رتبه دوم  و درنهایت کشورهای منطقه غرب اروپا در جایگاهی عقب‌تر از چین، آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان  قرار دارند.

این در حالی است که نه تنها هیچ کدام از کشورهای اروپایی هیچ اقدامی در راستای تجهیز و توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت انجام نداده‌اند بلکه در مقام مقایسه با تلاش‌های فراوان و سرمایه گذاری‌های هنگفت کشورهای شرق آسیا و آمریکای شمالی در این خصوص، به نسبت تلاش کمتری از خود نشان داده است.

این در حالی ست که شرکت‌های اریکسون و نوکیا بعنوان دو اپراتور بزرگ جهان و غول تکنولوژی مخابراتی که با شرکت‌های بسیاری در کشورهای پیشگام آسیا و آمریکا همکاری کرده و قراردادهای عظیمی را به امضا رسانده‌اند، در اروپا مستقر هستند. 

برخی از تحلیلگران معتقدند از آنجایی که توسعه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت بسیار گران تمام خواهد شد و از آن سو هم کشورهای اروپایی درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی هستند، بنابراین در حال حاضر ترجیح داده‌اند که بعد از موفقیت کشورهای دیگر، برای توسعه اینترنت 5G دست به کار شوند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر جمعه در بازدید از مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اظهار داشت: توسعه و افزایش زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی به صورت مستمر در دستور کار مجموعه دولت سیزدهم قرار داشته و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا جزیره راهبردی خارگ نیز همگام به دولت با حمایت شرکت پتروشیمی خارگ اقدام به ساخت مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ کرد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در جوامع امروزی دستگاه تعلیم و تربیت از ابزارهای مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی محسوب می‌شود که بسترساز رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند چرا که بدون شک امروزه آموزش و پرورش از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیر گذار در روند توسعه پایدار در کشور هاست.

وی با اشاره به مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اضافه کرد: تاکنون این پروژه مهم آموزشی تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با درک درست و منطقی از اهمیت و نقش آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار، بیشترین توجه را در این دوره به دستگاه تعلیم و تربیت جزیره خارگ داشته است، در دولت سیزدهم، ایران قوی با مدرسه و دانش آموز قوی مورد اهتمام است.

کد خبر 6089079

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است