Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@01:08:09 GMT

افزایش ۲۱۹ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۱۳۰۲

افزایش ۲۱۹ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست؛ خرید و فروش سهام روز جاری با ادامه رشد در حجم و ارزش معاملات مواجه شد.
 
رشد نماگرها
 
بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۱۹ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۹۴ هزار ۷۹۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۹ واحد افزایش معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۳ درصد به ۳۰ هزار ۳۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱ واحد رشد معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۶ هزار و ۸۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۳ واحد افزایش، معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۲ هزار و ۵۰۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۴ واحد صعود، معادل ۰.۱۱ درصد به ۱۰۰ هزار و ۸۳۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۳۵ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۶۷ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۶ واحد صعود معادل ۰.۰۳ درصد، به ۲۰۲ هزار و ۸۹ واحد رسید.
 
نمادهای تاثیرگذار          
 
از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فولاد با ۸۶، رانفور با ۷۲ واحد، فخوز با شبندر با ۴۹ واحد، شپنا با ۳۵ واحد، و شبریز با ۳۰ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «فملی با (۷۵) واحد و شبدیس با (۳۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.
 
نوسان شاخص صنایع
 
این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۷۴۷۶ واحد صعود معادل ۳.۶۸ درصد به ۲۱۰ هزار و ۵۱۰ واحد، لاستیک با ۵۲۸ واحد افزایش معادل ۳.۱۴ درصد به ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد، سایر معادن با ۲۶۲ واحد صعود معادل ۲.۳۵ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد، فرآورده نفتی با ۵۹۳۲ واحد رشد معادل ۱.۶۷ درصد به ۳۶۰ هزار و ۲۹۴ واحد، زراعت با (۷۶) واحد کاهش، معادل (۱.۵۷)  درصد به ۴ هزار و ۷۹۶ واحد، حمل و نقل با (۵۸) واحد افت معادل (۱.۶۱) درصد به ۳ هزار و ۵۹۹ واحد، محصولات چوبی با (۱۸۰۱) واحد ریزش معادل (۲.۹۴) درصد به ۵۹ هزار و۴۴۴» رسید.
 
بیشترین افزایش قیمت
 
در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «بکاب، فمراد، ختراک، حفاری، لبوتان، لخزر و غمارگ» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خشرق، بنیرو، قنیشا، قثابت، وصنا، غشان و فرآور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.
 
گردش نمادها
 
همچنین در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنعتی، دریایی ایران، آسیا سیر ارس، معادن منگنز ایران  و شهد» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران گچ، شهد، فراورده‌های پارس‌، صنایع جوشکاب یزد، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های  «مهندسی تکنوتار به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت و همچنین نماد معاملاتی صنعت روی زنگان» در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس تعلیق شدند.
 
در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۱ هزار و ۲۴۱ نوبت معاملاتی، ۸۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۶ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان رسید.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس