Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان تاکيد کرد: حاميان گروههاي تروريستي شکست خورده در سوريه بدنبال ناامن سازي افغانستان و انتقال بقاياي تروريستهاي شکست خورده در سوريه به اين کشور هستند.
به گزارش خبرگزاري مهر، حنيف اتمر مشاور امنيت ملي رييس جمهور افغانستان صبح امروز(چهارشنبه) در حاشيه برگزاري نهمين اجلاس مقامات عالي امنيتي کشورهاي پنج قاره جهان در روسيه با علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان ديدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درجريان اين ملاقات، طرفين آخرين تحولات سياسي و امنيتي منطقه و همچنين روند همکاريهاي دوجانبه ايران و افغانستان دربخشهاي اقتصادي، سياسي وامنيتي رامورد بحث وبررسي قراردادند.
دريابان شمخاني در اين ملاقات با ابراز تاسف نسبت به اقدامات تروريستي اخير در افغانستان که به کشته شدن جمعي از مردم بيگناه اين کشور منجر شد، اظهار داشت: حاميان گروههاي تروريستي شکست خورده در سوريه بدنبال ناامن سازي افغانستان و انتقال بقاياي تروريستهاي شکست خورده در سوريه به اين کشور هستند.
شمخاني بر ضرورت تسريع در فعاليت کميته هاي پنج گانه همکاريهاي مشترک براي دستيابي به نتايج عملي که تامين کننده ثبات و امنيت درمنطقه است، تاکيد کرد و گفت: همکاري مشترک اطلاعاتي و امنيتي کشورهاي ايران، افغانستان، پاکستان، چين و روسيه مي تواند از طريق تجميع و تبادل ظرفيتهاي 5 کشور، زمينه هاي توقف برنامه هاي بي ثبات کننده برخي کشورهاي غربي و هم پيمان‌هاي منطقه اي انها را فراهم نمايد.
حنيف اتمر مشاور امنيت ملي رييس جمهور افعانستان نيز در جريان اين ملاقات، سخنراني علي شمخاني در نهمين اجلاس امنيتي روسيه را بسيار مهم، قابل توجه و واقع بينانه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه و رو به توسعه ايران و افغانستان عليه هيچ کشوري ديگري نبوده و از رويکردهاي سياسي کشورهاي ديگر نيز تاثير پذير نيست.
وي با اشاره به دستگيري تعداد زيادي از اتباع بيگانه عضو داعش از سوي دستگاههاي امنيتي اين کشور که اخيرا به صورت غيرقانوني وارد افغانستان شده اند، خاطر نشان کرد:به طور قطع اين گونه اقدامات از برنامه اي خطرناک براي استفاده از جغرافياي افغانستان به منظور سازماندهي جديد گروههاي تروريستي خبر مي دهد و کشورهاي منطقه بايد باحساسيت بيش از پيش با اين روند مقابله کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است