Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از نانوایان استان قم با تجمع در برابر استانداری نسبت به افت کیفیت آرد و عدم افزایش در نرخ حقوق اعتراض کردند. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جمعی از نانوایان استان قم در اعتراض به شرایط سخت‌کاری وعدم افزایش نرخ حقوق در هفت‌ساله گذشته در مقابل استانداری قم تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افزایش فزاینده و بی‌ضابطه نانوایی‌های آزاد پز در استان قم، کیفیت پایین آرد و  عدم افزایش نرخ حقوق در هفت‌ساله گذشته از محورهای مهم این تجمع اعتراضی در مقابل استانداری قم بود.

افزایش و چند برابر شدن تعرفه و عوارض گاز،برق و آب در هفت‌ساله گذشته در کنار عدم افزایش دستمزد کارگران نانوایی یکی از مطالبه‌های مهم این افراد از استاندار قم برای رسیدگی بود.

یکی از نانواهای استان قم در این تجمع با انتقاد از افزایش بی‌رویه واحدهای تولید نان در استان قم، اظهار داشت: افزایش روزافزون واحدهای تولید نان در قم سبب شده تا اکثریت این واحدها در آستانه ورشکستی و تعطیلی کامل قرار گیرند. کیفیت آرد نانوایی‌ها در ماه‌های اخیر به‌شدت نامناسب شده است، مشکلات و حساسیت‌های پوستی فروانی برای کارکنان نانوایی‌های استان به دلیل کیفیت نامناسب آرد ایجادشده است.

تورم بالا در سطح جامعه و عدم افزایش نرخ حقوق کارگران واحدهای تولید نان استان قم در هفت سال اخیر ازجمله مهم‌ترین گلایه‌های این کارگران در تجمع اعتراضی امروز بود.

یکی دیگر از کارگران نانوایی استان قم با اشاره به عدم افزایش نرخ حقوق کارگران نانوایی در هفت‌ساله تأکید کرد: در سال‌های اخیر همواره بر نرخ تورم در جامعه افزوده‌شده و امروز هیچ‌چیزی در جامعه در همان قیمت و نرخ هفت سال قبل وجود ندارد درحالی‌که حقوق کارگران نانوایی در این هفت سال هیچ‌گونه افزایشی پیدا نکرده و هزینه‌های جانبی نیز بر آن‌ها تحمیل‌شده است.

وی تصریح کرد: ادعای کاهش نسبت سبوس‌گیری آرد استان از 15 به 12 درصد ادعای پوچ است چراکه هیچ اثری از این میزان کاهش سبوس در آرد تحویلی به نانوایی‌های استان مشاهده نمی‌شود. بزرگ‌ترین درد و مشکل این کارگران عدم پاسخگویی مسئولان در برابر مطالبه‌های و خواسته‌های چندین ساله است.

انتهای پیام/

R7854/P4001/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی