Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@04:35:57 GMT

معاون بهزیستی کشور: سند اجتماعی کشور تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۲۰۵۵

معاون بهزیستی کشور: سند اجتماعی کشور تدوین می شود

به گزارش ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه در همایش مددکاری اجتماعی استان زنجان افزود: این سند تا اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد و در این میان طی جلسات برگزار شده با انجمن ها، نخبگان علمی، انجمن های صنفی و اعضای شورای اجتماعی کشور پیش نویش سند نیز ارائه شده است.
وی اظهار کرد: این سند در دیدار با مقام معظم رهبری نیمه اردیبهشت امسال ارائه خواهد شد و تمامی فعالیت، وظایف سازمان و دستگاههای اجرایی متولی امر نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرید افزود: آسیب های اجتماعی 2 روی سکه بوده و اجرای سند سلامت اجتماعی و انجام فعالیت های مربوطه در این بخش می تواند به ایفاگری بهتر افراد در جامعه، افزایش ارتباطات اجتماعی منتهی شود و حمایت های اجتماعی مناسبی نیز در این طراحی ارائه خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: تحقق این مهم یعنی نقش جامعه نسبت به افراد و بالعکس به سلامت اجتماعی منجر خواهد شد و در این سند نیز موضوع سرمایه اجتماعی توجه شده که از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.
وی خاطر نشان کرد :نظام جامع خدمات اجتماعی نیز از دیگر برنامه های بهزیستی کشور است که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرونده اجتماعی خانوار طراحی می شود که فاز اولیه این کار نیز در اسلامشهر استان تهران در حال اجرا است.
به گفته فرید، وزیر بهداشت نیز آمادگی خود رابرای اجرای این طرح اعلام کرده و تمامی مراکز بهداشتی، خانه بهداشت برای بهره گیری این کار در نظر گرفته شده که با سیاست های اقتصاد مقاومتی همگام است.
وی اظهار کرد: در این طرح و با توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارشناسان این سازمان در این مراکز حضور یافته گروههای هدف را غربالگری و اقدامات لازم را انجام می دهند که در صورت نیاز موارد به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود.
این مسئول ادامه داد: انجام این کار صرفه جویی اقتصادی زیادی برای کشور به دنبال داشته و از صرف هزینه های هنگفت نیز پیشگیری می کند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان برنامه نماد 'نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزا 'را پیشنهاد داده که محوریت این کار با وزارت آموزش وپرورش در حال انجام است.
وی اظهار کرد: با انجام این کار مددکاری اجتماعی در مدارس راه اندازی می شود و برای اجرای این برنامه 24 کتابچه تدوین و نهایی شده و هم اکنون در تمامی مدارس استان ها به عنوان پایلوت در 2 مدرسه در حال اجرا است.
به گفته این مسئول، بر اساس مصوبه وزارت کشور مقرر شده تا پایان سال 98، طرح نماد و مددکاری اجتماعی مدرسه در تمامی مدارس کشور اجرایی شود و به نوبه خود آثار بسیار خوبی به همراه دارد.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این سازمان همچنین در طرح سامانه الکترونیک مداخله کاهش در طلاق اقدامات هدفمندی را مورد توجه قرار داده و بر اساس فعالیت مددکاران اجتماعی و مشاوران منوط به گذراندن و فراگیری دوره های لازم است.
وی بیان کرد: با همکاری حوزه پیشگیری شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه علوم بهزیستی دوره های برای مددکاران اجتماعی طلاق با رویکرد مدیریت بحران برگزار می شود.
این مسئول ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد مواد مخدر کشورنیز برای کودکان زیر 18 سال دچار اعتیاد نیز رویکرد فعالانه تری از نظر مددکاری اجتماعی در این بخش لحاظ شده است.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در دست تهیه بوده و در این میان مددکاران اجتماعی مبتنی بررویکرد مدیریت بحران بر توانمندسازی فرد و دسترسی به منابع را فراهم و کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از مددکاران اجتماعی منتخب استان زنجان تجلیل شد.
7320/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 الکترونیک بهزیستی طلاق مقام معظم رهبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟