Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
رئیس انجمن پزشکی خواب ایران از قطع تنفس به عنوان مهم‌ترین اختلال خواب در کودکان نام برد و گفت: ۴۰ درصد کودکان ایرانی گرفتار قطع تنفس در خواب هستند.

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی، در هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب افزود: کودکان از بدو تولد تا سن بلوغ گرفتار انواع اختلالات خواب هستند که مهم‌ترین آن قطع تنفس در خواب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که ۴۰ درصد کودکان ایرانی گرفتار قطع تنفس در خواب هستند، گفت: علت این عارضه، بزرگی لوزه سوم است که راه تنفس در ناحیه حلق را مسدود می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی، راه درمان این اختلال را جراحی دانست و افزود: چنانچه این اختلال هرچه زودتر درمان نشود، می‌تواند عوارضی همچون مختل شدن رشد کودک، کم غذا خوردن و سرماخوردگی‌های مکرر به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر این عارضه تدوام داشته باشد منجر به این می‌شود که اکسیژن به مغز کم برسد و به تدریج مشکلات مغزی برای فرد مبتلا ایجاد کند و باعث کم هوشی کودک شود.

فرهادی با اشاره به اثرات برگشت ناپذیر عارضه قطع تنفس در کودکان، افزود: اگر این عارضه به سنین بلوغ برسد، فرد با رفتارهایی همچون خستگی در روزها، خواب آلودگی، سردردهای صبحگاهی، کم حوصله بودن و اختلالات رفتاری مواجه می‌شود.

رئیس انجمن پزشکی خواب ایران، گفت: ۱۰ درصد ایرانی‌ها دچار اختلال قطع تنفس هستند که همه این افراد نیاز به درمان دارند.

در همین زمینه: تاثیر خواب کافی بر کاهش ریسک چاقی در کودکان دیرتر شدن مدرسه به بهبود خواب نوجوانان کمک می‌کند معرفی غذاهایی که خوردن آنها کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند از خواب می‌ترسید؟ گوش دادن به موسیقی به خواب بهتر کمک می‌کند بیماری که با کم خوابی به سراغ فرزندتان می‌آید

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود