Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@05:05:03 GMT

200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۲۵۱۲

200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور راه اندازی می شود

قم - ایرنا - معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور گفت: 200 مرکز مشاوره دیگر نیز در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی تندگویان عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سال جاری، در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی رایگان در مراکز مشاوره افزود: آمارها نشان می دهد که توانسته ایم با فعالیت در این حوزه، 10 درصد کاهش طلاق داشته باشیم، از این رو باید به شکل گیری این مراکز کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که حوزه ازدواج یکی از رسالت های اصلی ما می باشد گفت: دفاتر مشاوره را در سراسر کشور راه اندازی کردیم و باید کمک شود تا موضوع آموزش های مشاوره ازدواج در استان جایگاه خودش را پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است عمده موضوع های طلاق هایی که شکل می گیرد، زیر پنج سال اول ازدواج است و 37 درصد طلاق ها زیر یک سال است، یعنی عدم شناخت زوجین باعث طلاق می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده ایم که دوره مشاوره قبل از ازدواج در سطح کشور اجباری شود.
تندگویان همچنین خواستار نگاه جدی تر دستگاه های استان قم به موضوع جلسه های ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان شد و گفت: هر استان در طول سال باید هر ماه یک بار این جلسات را برگزار کند که قم در سال گذشته تنها سه جلسه برگزار کرد.
وی با بیان این که جلسه محور نیستم، ادامه داد: جلسه بدون دستاورد، کمکی به ما در فعالیت ها نمی کند و باید دستاوردهای جلسات مشخص باشد.
وی گفت: در حوزه جوانان به دنبال سیاست گذاری بلندمدت هستیم و آن مطلبی که در وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود، بحث های ساماندهی و هماهنگی نهادها در این زمینه می باشد و وظایف هر دستگاه از طریق شورای عالی جوانان ابلاغ شده است.
وی با بیان این که یک چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، اضافه کرد: موضوع جوانان، یک برش جمعیتی از کشور ایران می باشد و موضوعی است که همه خانواده ها با آن در ارتباط هستند.
تندگویان با اشاره به این که اگر حوزه جوانان خوب هدایت نشود، همه دستگاه ها گرفتار می شوند، خاطرنشان کرد: بحث های آسیب های اجتماعی، اشتغال، مسکن و غیره به جوانان مرتبط می شود.
وی با تاکید بر مساله برون سپاری توسط دستگاه ها گفت: از دستگاه های استان قم درخواست می کنیم، در برون سپاری کارها به تشکل های مردم نهاد مراجعه کنید، این تشکل ها مزیت هایی دارند که ممکن است که سایر جایگاه ها نداشته باشند.
وی با اشاره به این که این تشکل ها در موضوع های مختلفی همچون فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و پژوهشی فعالیت دارند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان فهرست این تشکل ها را در اختیار نهادهای استان قرار دهد.
تندگویان گفت: امسال شبکه تخصصی تشکل ها را در سراسر کشور به وجود می آوریم و نخستین همایش، همایش تشکل های گردشگری کل کشور است که در این زمینه فعالیت دارند و قم نیز استانی زیارتی و گردشگری است که می توان در این زمینه در استان سرمایه گذاری و از این جوانان استفاده کرد.
وی گفت: همایش دوم در این زمینه، همایش کارآفرینی است؛ تقریبا در همه عرصه ها تشکل هایی را داریم که در استان های کشور قوی و خوب کار می کنند و با بهره گیری از امکانات بومی خودشان فعال شده اند.
وی در ادامه گفت: ما نیاز به مدیران جوان داریم و مدیران با سابقه که سال ها خدمت و کسب تجربه کرده اند، مشاور جوانان شوند و به آنها کمک کنند تا کشور را هرچه بهتر اداره کنیم.
تندگویان با اشاره به فعالیت 2 هزار تشکل مردم نهاد در کشور گفت: 2 هزار تشکل دیگر در نوبت وجود دارند و احتمالا تا پایان دولت دوازدهم، تعداد آنها به 6 هزار تشکل برسد.
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر 2 روزه به استان قم، علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در برنامه ها و نشست های مختلف شرکت می کند.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مراكز مشاوره ازدواج معاون وزير ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان تا پایان فصل برداشت فعال هستند و با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.

غلامعلی فتحی با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

فتحی گفت: با بازدید از مراکز خرید گندم وتشکیل تیم‌های نظارتی مختلف تلاش می‌کنیم تا مشکل کمیسیون‌های خرید به کمترین میزان برسد.

به گفته وی طی سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سه محصول گندم، جو و کلزا در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که علاوه بر خرید تضمینی هزینه‌های حمل و بیمه محصول نیز در قرارداد‌ها مشخص و به کشاورزان کمک می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و و تولید گندم طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • مشاوره دارویی با تماس به سامانه ۱۹۰
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است
  • راه‌اندازی سه مرکز طرح ملی رحله ویژه دختران
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود