Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@13:45:37 GMT

بوکر جهان عرب به نویسنده فلسطینی رسید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۲۷۱۱

ابراهیم نصرالله نویسنده فلسطینی، برنده جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی جهان عرب شد. آفتاب‌‌نیوز : جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی جهان عرب که با عنوان «بوکر عربی» هم شناخته می‌شود، در این دوره به یک رمان"جنگ دوم سگ» نوشته ابراهیم نصرالله نویسنده اردنی-فلسطینی رسید.
این رمان که داستان آن در دنیای آینده روی می‌دهد درباره مردی به نام رشید است که از یک مخالف حکومت به یک افراط‌گرای مادی‌گرا و بی‌اخلاق تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم که در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی برگزار شد، ابراهیم نصرالله جایزه ۵۰ هزار دلاری این جایزه ادبی را دریافت کرد.
سال گذشته جایزه بوکر عربی به رمان «یک مرگ کوچک» نوشته «محمدحسن الوان» از عربستان سعودی رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از نشنال، جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی جهان عرب به مدت ۱۰ سال است که برگزار می‌شود و برای برندگان خود افزایش فروش و مورد توجه قرار گرفتن از سوی ناشران بین‌المللی را به ارمغان می‌آورد. این جایزه‌ بین‌المللی از سوی بنیاد جایزه «بوکر» در لندن حمایت می‌شود و چند سالی است مقامات فرهنگ و گردشگری ابوظبی اسپانسر مالی آن شده‌اند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونسکو جایزه آزادی مطبوعات ۲۰۲۴ را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز سوم ماه مه همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، یونسکو به عنوان نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد جایزه سال ۲۰۲۴ خود را تقدیم خبرنگاران غزه کرد.

یونسکو در بیانیه ای در این باره تاکید کرد که ارائه این جایزه به خبرنگاران غزه بیانگر این واقعیت است که در نهایت آزادی برای خبرنگاران فلسطینی محقق خواهد شد.

این در حالی است که در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون ۱۴۰خبرنگار فلسطینی در حالی که در حال پوشش حملات وحشیانه اشغالگران بوده‌اند، به شهادت رسیده اند.

خبرنگاران و اعضای کادر تحریریه شبکه الجزیره نیز امروز در روز جهانی آزادی مطبوعات در استودیوی اصلی شبکه الجزیره حضور پیدا کرده و از «وائل دحدوح» خبرنگار فلسطینی که شمار زیادی از اعضای خانواده اش را در جنگ اخیر از دست داده قدردانی کردند.

کد خبر 6095640 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • یونسکو جایزه آزادی مطبوعات ۲۰۲۴ را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • بدرود آقای پل استر
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن