Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به  نقل از وب سایت phonearena؛ بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پس از به وقوع پیوستن حوادث تروریستی و برخی اتفاقات دیگر از سوی برخی نهادها موظف شدند که محتوای خشونت آمیز موجود بر روی پلت‌فرم‌های خود را از میان برده و به مقابله با آن‌ها بپردازند.
 
یکی از کارهای بسیار کوچک و ابتدایی که در این راستا انجام شد، توسط اپل بود که تصمیم گرفت ایموجی (شکلک) اسلحه در قسمت کی‌بورد محصولاتش را حذف کند و بجای آن، از یک تفنگ آب پاش سبزرنگ استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بعد از آن، مایکروسافت بالافاصله ایموجی اسلحه واقعی خود را به صورت یک اسباب بازی اسلحه لیزری دراورد که البته بی‌شباهت به یک اسلحه واقعی نبود.
 
اما به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی توییتر و گوگل خیلی دیر تصمیم به مقابله با محتوای خشونت آمیز و حذف ایموجی اسلحه از پلت‌فرم‌های خود گرفتند چراکه این دو تنها به تازگی اقدام به حذف و جایگزینی یک تفنگ آب پاش پلاستیکی و سبزرنگ کرده‌اند.
 
تنها غول‌های شبکه بجز اپل، سامسونگ، مایکروسافت، توییتر و گوگل، تنها فیس بوک است که هنوز به جمع حذف‌کنندگان اسلحه و جایگزینی تفنگ آب‌پاش رنگی نپیوسته است و از ایموجی اسلحه واقعی استفاده می‌کند.
 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: این سایت با هدف انعکاس اخبار و فعالیت‌های شبکه‌های تخصصی سمن ها، ارائه آموزش‌های تخصصی، ایده پردازی، عضویت جوانان و سمن‌های جوانان در شبکه‌ها راه اندازی شده است.

پارسانیا افزود: سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌ها به نشانی اینترنتی snyngo.ir با حضور دبیران ۱۴ شبکه تخصصی سمن‌ها با معاون امور جوانان رونمایی شد.

وی همچنین گفت: این سایت شامل فعالیت‌های ۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است و هر شبکه در بخش مربوط به خود کلیه برنامه‌ها و اخبار خود را منتشر می‌کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص بخش‌های دیگر سایت گفت: اخبار مربوط به سمن‌های جوانان را نیز شامل می‌شود و همچنین علاقمندان به عضویت در شبکه‌های سمن‌ها می‌توانند از این سایت اقدام به عضویت کنند.

دیگر خبرها

  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • کامنت عجیب سیاوش یزدانی زیر پست الهلال با ایموجی خنده! + عکس
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند