Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:53:19 GMT

مانور ساعت صفر در سلماس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۳۱۵۱

مانور ساعت صفر در سلماس برگزار شد

ارومیه-ایرنا-ستاد مدیریت بحران سلماس گفت: مانور ساعت صفر در این شهرستان با هدف سنحش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی در راستای امدادرسانی در مواقع اضطراری برگزار و نقاط قوت و ضعف در مواقع بحرانی احصا شد.

به گزارش ایرنا، ساعت 15 امروز/چهارشنبه / ستاد مدیریت بحران سلماس با به صدا درآوردن تلفن های ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی یک تمرین امداد و نجات جاده ای را بدون اطلاع قبلی اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این تمرین آمادگی، تیم های آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، اتفاقات برق و یگان امداد، پلیس راه و نیروی انتظامی توانستند در فاصله زمانی 15 دقیقه پس از اطلاع رسانی در مسیر کیلومتر 5 جاده سلماس - تسوج که محل وقوع حادثه فرضی بود، حاضر شوند.
فرماندار سلماس در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مانور با هدف ارزیابی میزان آمادگی و توان عملیاتی و امنیتی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به صورت لحظه ای و بدون هیچگونه هماهنگی قبلی، با حادثه فرضی اجرا شد.
مرتضی اصغری افزود: تمام مسئولان به ویژه دستگاه های مرتبط با حوادث غیرمترقبه باید نقاط ضعف و قوت را در هنگام انجام ماموریت ها شناسایی کرده و نسبت به رفع نواقص و تقویت عملکرد مثبت خود اقدام کنند.
وی گفت: آموزش نیروها یکی موثرترین راهها برای کسب آمادگی روحی و روانی در هنگام بحران است و ارائه آموزش های لازم و آشنایی با ظرفیت ها و امکانات موجود به هنگام حوادث احتمالی و مواقع بحرانی در برگزاری مطلوب مانورها تاثیر بالایی دارد.
وی تصریح کرد: در اجرای این مانور هیچیک از دستگاه‌ها از برگزاری مانور اطلاعی نداشتند و در تماس تلفنی با مدیران، حادثه فرضی اطلاع رسانی شد که تمامی دستگاه‌های امدادی در حداقل زمان ممکن در محل حاضر شدند.
به گزارش ایرنا، اعلام ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به مدیران برای حضور در مکانی خاص با هدف مقابله با بحران ها را مانور ساعت صفر می گویند.
به گزارش ایرنا، نیروهای امدادی سلماس با پوشش دادن سه محور سلماس به ارومیه، سلماس به خوی و سلماس به تسوج بیشترین تعداد حوادث و بیشترین تعداد عملیات امدادی در بین پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر استان را دارد.
7156/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث مانور ساعت صفر سلماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ برگزاری تمرین تیم ملی ایران


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی فوتسال ایران امروز به مدت یک ساعت دومین تمرین خود را برگزار کرد.

 تمرین تیم ملی کشورمان در ساختمان اصلی فدراسیون فوتبال تایلند قرار دارد.

مسلم اولادقباد بهترین بازیکن آسیا در ۲۰۲۳ در نخستین تمرین گروهی با آمادگی کامل حاضر شد و موفق به گلزنی شد که با تشویق سایر بازیکنان همراه شد.

بازی تمرینی و گرم کردن به صورت ۸ نفره در فضای رقابتی و توام با کُری‌خوانی بازیکنان برگزار شد که تیم اصغرحسن‌زاده در این رقابت به پیروزی رسید.

باقر محمدی و سعید مومنی دو گلر تیم ملی بسیار سرحال نشان دادند و در بازی تمرین و بعد از مهار هر ضربه برای بازیکنان کُری می‌خواندند.

شهاب سفال‌منش نکات فنی در خصوص تیم افغانستان و سبک بازی این تیم را با بازیکنان در میان گذاشت.

وحید شمسایی سرمربی تیم، دقایقی را به نرم دوی دور زمین پرداخت. او هنوز هم به حفظ آمادگی جسمانی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

سعید احمدعباسی به عادت همیشه در پایان تمرین به سمت چارچوب دروازه ضرباتی را نواخت. این کار توسط مهاجمان برای تمرکز بیشتر در چارچوب‌شناسی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی
  • مردم استان سمنان مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ برگزاری تمرین تیم ملی ایران
  • مردم مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل