Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@02:45:07 GMT

اتوبوس بدون راننده در خیابان‌های هلند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۳۲۶۸

اتوبوس بدون راننده در خیابان‌های هلند

به گزارش پارس نیوز، 

 

اتوبوس بدون راننده برقی- به عنوان اولین در نوع خود در جهان- در خیابان‌های هلند آمده و شش مسافر را در یک مسیر ۲۰۰ متری جابجا کرد. وی‌پاد- به عنوان یکی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی آینده- تعداد اندکی مسافر را در یک مسیر کوتاه رفت و برگشتی در کنار دریاچه‌ای در مرکز شهر کشاورزی واگنینگن در هلند جابجا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتوبوس با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. جان ویلیام ون‌در ویل مدیر فنی پروژه می‌گوید: «تا کنون از یک اتوبوس بدون راننده در خیابان‌ها استفاده نشده است. این یک نقطه عطف است.»

چندین نمونه آزمایشی از وسائل نقلیه بدون راننده در حال حاضر در حال توسعه در صنعت حمل و نقل هستند. تسلا مدل اس سدان، خودروهای بدون راننده گوگل و خودروهای بدون راننده دایملر نمونه‌هایی از این خودردها هستند. ایریس‌ون کتنبور از گروه کانتک- گروهی از شرکت‌هایی که به دنبال توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی پایدار هستند- می‌گوید: «اگرچه اقدامات ابتکاری زیادی در سراسر جهان در این زمینه وجود دارند اما این اولین بار است که یک اتوبوس بدون راننده به جاده‌های عمومی می‌آید.»

  اتوبوس بدون راننده در هلند

این پروژه طی چند ماه آینده گسترش خواهد یافت و نهایتاً به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی برای یک مسیر ۶ کیلومتری در شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در ماه آوریل، هلند اولین کامیون‌های حمل بار بدون راننده را در بند روتردام آزمایش خواهد کرد. هدف نهایی از این پروژه، ارسال محموله‌ها از طریق کامیون‌های بدون راننده از بزرگترین بندر اروپا به سراسر قاره تا سال ۲۰۱۹ است.

پروژه وی‌پاد توسط دانشگاه فنی دلفت با هزینه حدوداً ۳ میلیون یورو انجام گرفته است. در صورت عملیاتی شدن کامل، پیش‌بینی می‌شود که وی‌پاد با سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کشاورزی هلند اتوبوس حمل و نقل حمل و نقل عمومی جهان یورو حمل و نقل هلند پارس پارس نیوز پروژه وی پاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است