Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:09:51 GMT

یادواره شهدای جوان مدافع حرم در قم برگزار می ‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۳۳۳۲

یادواره شهدای جوان مدافع حرم در قم برگزار می ‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: یادواره ملی شهدای جوان مدافع حرم، 13 اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار و از تمبر آن رونمایی می ‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن عابدی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سال جاری، اضافه کرد: در این یادواره از خانواده‌ های شهدای جوان مدافع حرم از سراسر کشور تقدیر می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آثار مرتبط با شهیدان مدافع حرم در این جشنواره جمع آوری و آیین اختتامیه آن در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود، هم چنین آثار رسیده به این جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره ملی از خانواده‌ های شهدای فاطمیون و زینبیون نیز تقدیر می شود و از دستگاه ‌های استان می خواهیم که برای برگزاری این جشنواره همکاری های لازم را داشته باشند.
عابدی به برنامه های هفته جوان اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور و این اداره کل در استان در هفته مذکور برنامه ‌های متنوع، شاد و مفرحی را برگزاری می کنند.
وی گفت: جشنواره حضرت علی اکبر(ع)، 6 اردیبهشت ماه جاری ساعت 20:30 در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان برگزار و از 18 جوان نخبه استان تجلیل می شود.
از 8 تا 15 اردیبهشت ماه به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته 3 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم برگزار شد و این جلسه ها 15 مصوبه از جمله درخصوص اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی داشت که برای اجرا به دستگاه‌ ها ابلاغ شد.
وی به تشکیل هیات اندیشه ورزان جوان استان قم نیز اشاره و اظهار کرد: کمیته‌ های این هیات فعال شدند و دستگاه‌ های قم، جوانان شاخص را معرفی کردند تا از آنها در این هیات استفاده شود.
وی با تاکید بر برگزاری جلسه های این ستاد در سال جاری خاطرنشان کرد: از توانمندی و ظرفیت های تشکل‌ های مردمی برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی در استان استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به کمیته ‌های تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم اظهار کرد: جلسات کارشناسی این کمیته‌ ها به صورت مستمر برگزار و مصوبات کمیته‌ ها اجرا می ‌شود.
وی بیان کرد: در طول یک سال گذشته، جلسه های آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی درباره دوپینگ و مواد مخدر، آموزش مهارت زندگی و اجرای نمایش خیابانی در قم برگزار شد.
وی به راه اندازی سامانه اوقات فراغت در 2 سال قبل اشاره و تاکید کرد: اوقات فراغت فقط برای فصل تابستان نیست و خانواده ها در طول سال می توانند از برنامه های دستگاه های مختلف در این زمینه استفاده کنند.

** مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که حدود 22 هزار معلول در استان وجود دارد، تصریح کرد: این افراد با کسب موفقیت های خود در عرصه های گوناگون نشان دادند که معلولیت، محدودیت نیست.
رضا سلیقه همچنین با اشاره به انجام مشاوره پیش از طلاق خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 300 زوج متقاضی طلاق در استان مورد مشاوره قرار گرفتند که 20 درصد آنها از طلاق منصرف شدند.
وی تاکید کرد: باید آموزش‌ ها را از دوران کودکی آغاز کنیم و مشاوره والدین را در دستور کار داشته باشیم، چراکه آنها می‌ توانند فرزندان خود را آموزش بدهند.

** اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز با تاکید بر تلاش بر رفع آسیب های اجتماعی، گزارشی از فعالیت های این اداره کل در رابطه با ترک اعتیاد و اشتغالزایی تعدادی از افراد و نیز زمینه سازی برای ازدواج مجدد برای برخی از زوج هایی که چند سال از هم جدا شده بودند، ارائه داد.

** هم چنین در این جلسه عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: جوانان در جامعه به دنبال احترام و اکرام هستند و نباید برخوردهای سلبی با آنها داشته باشیم، باید برای اشتغال جوانان فکر جدی صورت بگیرد، جوانان یک سرمایه برای کشور می باشند.

** معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم نیز اعلام کرد: 6 اردیبهشت ماه جاری (فردا) جشنی از ساعت 17 با همکاری دستگاه‌ های مختلف استان برای دختران و بانوان قمی در مصلای قدس برگزار می شود.
نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال جاری، با حضور محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر 2 روزه به استان قم، علاوه بر دیدار و گفت وگو با شماری از مراجع تقلید و علما، در برنامه ها و نشست های مختلف شرکت می کند.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي يادواره شهدا شهداي مدافع حرم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره ۵۲ شهید کارگر شهرستان دامغان ظهر سه شنبه با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همچنین فعالان کارگری، کارگران و کارآفرینان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت فولاد دامغان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این مراسم معنوی ضمن بیان اینکه هرچه که امروز کشور ما دارد ودر آینده خواهد دات به برکت خون شهدا است، گفت: خون پاک شهدا جریان ساز است و امروز برگزاری این دست یاواره ها به این جریان سازی کمک می کند.

حجت الاسلام حسن رستمیان به جبهه کارو تولیدبه مثابه خط مقدم جهاد اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: کارگران به عنوان مجاهدان عرصه تولید نقش بسزایی در رونق وپیشرفت تولیدکشور دارند

وی افزود: به این دلیل دشمنان نمی‌توانند دربخش نظامی با ایرا ن مقابله کنند مقوله فرهنگ دینی را هدف قرار گرفتند که ما باید با سرمایه گذاری در بخش فرهنگی واجرای برنامه های معنوی وفرهنگی اهداف دشمنان را خنثی کنیم.

اجرای برنامه فرهنگی هنری وقرایت سرود گروه سراج، وبیان خاطرات آقای عالمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها بود درپایان از پنج خانواده شهید کارگر به نمایندگی از دیگر خانواده شهدای کارگر شهرستان دامغان تقدیر شد.

کد خبر 6093342

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان میقات
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب