Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کتر امید ذاکری،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با عنایت به بیابان‌زایی و بحران ریزگردها که یکی از مخاطرات محیطی مهم در جهان امروز است، این موضوع نیز در سفر اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهور به استان مورد توجه دولت قرار گرفت.

در این سفر مبلغ ۲۱۲ میلیارد ریال برای تهیه و اجرای طرح‌های مقابله با اثرات بیابان‌زایی در سطح بیش از ۴۳۰۰ هکتار مورد تصویب قرار گرفت، بدین منظور مقرر شد برای سال جاری مبلغ ۹۴ میلیارد ریال ، سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۶ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ ، ۶۲ میلیارد ریال اختصاص یابد
ذاکری ادامه داد: برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی اقدام‌های متنوعی ازجمله مالچ پاشی، نهال‌کاری، احداث بادشکن غیرزنده و مدیریت و بهره‌برداری از رواناب‌های سطحی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان سطح اراضی بیابانی استان هرمزگان را بیش از یک و نیم میلیون هکتار عنوان کرد که از این میزان ۲۸ کانون بحران فرسایش بادی به مساحت ۳۱۸۰۰۰ هکتار که عمدتاً در شرق استان قرار دارد و در اولویت عملیات اجرایی است. وی گفت: تاکنون برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی در استان بیش از ۷۰۰۰ هکتار مالچ پاشی، بیش از ۲۵۰۰۰ هکتار نهال‌کاری، حدود ۵۰ کیلومتر بادشکن غیر زنده و ۷۰۰۰ هکتار هم مدیریت روان آب‌های سطحی اجرا شده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سفر اخبار حوادث ریاست جمهوری شهروند بیابان سفر هرمزگان عکس مرد ازدواج پدر ایران جسد فیلم نامادری حوادث تهران داغترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ