Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور توضیحات جدیدی درباره حادثه تروریستی اخیر میرجاوه ارائه کرد.

 

شهریار حیدری در خصوص جزئیات درگیری اخیر تروریست ها با مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه گفت: هدف تروریست ها در این حمله تصرف برجک ناجا بود و قصد داشتند عوامل مرزبانی که در آن محل مستقر بودند را به اسارت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تروریست ها علی رغم اینکه تعدادشان از سربازان و مرزبانان زیادتر بود، نتوانستند به هدفشان برسند.

حیدری ادامه داد: در این درگیری تروریست ها سلاح های نیمه سنگین و سبک به همراه داشتند و از چند جهت به این برجک شلیک کردند، اما عوامل مرزبانی تا آخرین لحظه با آنها مقابله کردند و چند نفر از نیروهای مرزبانی سپاه و نیروی انتظامی شهید و مجروح شدند.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: امنیت مرزهای ما با پاکستان به صورت یکجانبه تأمین می شود و همه امکانات از قبیل سیم خاردار و دوربین ، دیوارکشی، تقویت برجک ها فراهم شده است.

حیدری با اشاره به اینکه مرزهای ما پیچیده و گسترده هستند، تاکید کرد: از مرز پاکستان تا نزدیک مرزها و برجک های ما خلأ مرزی وجود دارد. اگر دولت پاکستان به اندازه اقداماتی که ما در مرزها انجام دادیم، قدم بر می داشت قطعا شاهد اینگونه اتفاقات نبودیم.

وی ادامه داد: در آن سوی مرزهای پاکستان نمی توانیم هیچ دخالتی داشته باشیم، طبیعتا در چنین شرایطی تروریست ها دست به اقدامات و عملیات کوری می زنند.

حیدری با تاکید براینکه وظیفه ما حفظ و حراست از مرزهای کشور است و انصافا این وظیفه به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: از طریق وزارت امور خارجه اعتراضمان در این زمینه را به پاکستان اعلام کردیم و با مسئولان ذیربط این کشور مذاکره داشتیم تا برای تأمین امنیت مرزهایشان توجه ویژه ای کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت کنترل و مدیریت مرزهای پاکستان به گونه ای است که هنوز دولت این کشور اشراف کاملی بر این موضوع ندارد و اعتراضاتی که در همه سطوح کشور از سوی رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر امور خارجه، فرماندهان مرزی مطرح شده بود، مورد انتقاد ما هم هست.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در واکنش به اینکه گفته می شود در جریان درگیری تروریست ها با مرزبانان میرجاوه عده ای از آنها توسط پاکستان دستگیر شدند، یادآور شد: این مسئله از سوی وزارت خارجه در حال پیگیری است، زیرا کنترل مرزها توسط این وزارتخانه اداره می شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نیروی انتظامی پاکستان دوربین دولت وزارت امور خارجه وزارت خارجه وزارتخانه پارس ناجا مرزبانان میرجاوه تروریست ها پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد