Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@16:07:48 GMT

دقایق نفس‌گیر جدال‌های استقلال، ذوب‌آهن و سایپا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۴۷۱۳

دقایق نفس‌گیر جدال‌های استقلال، ذوب‌آهن و سایپا

هفته پایانی هفته سی‌ام لیگ برتر با مصاف 3 تیم برای عنوان نایب قهرمانی به پایان می‌رسد.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛‌ هفته پایانی هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که این رقابت‌ها از 5 مرداد 96 آغاز شد و 7 اردیبهشت به پایان می‌رسد. این رقابت‌ها 275 روز به طول انجامید و در هفته آخر آن 3 تیم در تکاپوی آن هستند تا بر جایگاه نایب‌قهرمانی تکیه بزنند و با توجه به مشخص شدن قهرمان لیگ و تیم‌های سقوط کننده 13 تیم دیگر جدول رده‌بندی برای اعاده حیثیت، کسب رتبه و آنکه با خاطره‌ای خوش لیگ برتر را به پایان برسانند با یکدیگر مصاف می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکان - سایپا

شاگردان مجید جلالی در شرایطی فردا میزبان سایپا خواهند بود که با 45 امتیاز در رده پنجم هستند و دو تیم 44 امتیازی فولاد و پارس جنوبی مترصد آن هستند تا با تعلل این هفته در هفته انتهایی لیگ هفدهمین رتبه پنجم را از دست این تیم خارج کنند. از طرف دیگر سایپا که با علی دایی نتایج بسیار خوبی گرفته و توانسته 51 امتیازی شود برای آنکه از رده چهارم جدول به جایگاه دومی یا سومی برسد، نیازمند کسب 3 امتیاز این بازی است تا بتواند به رده دوم یا سوم جدول صعود کند. در حقیقت شاگردان دایی چاره‌ای جز این ندارند که برابر پیکان برنده شوند و همزمان پیگیر نتایج ذوب‌آهن و استقلال باشند تا در صورت لغزش آنها نایب قهرمان لیگ شوند. با این تفاسیر تقابل پیکان و سایپا که هر دو نیاز وافری به 3 امتیاز بازی دارند، جدالی تماشایی را رقم زده است.

نفت‌تهران - ذوب‌آهن

زردپوشان تهرانی با کسب 5 باخت متوالی از هفته‌های بیست و پنجم تا بیست و نهم لیگ برتر به دسته دوم لیگ آزادگان سقوط کردند. شاگردان هومن افاضلی به دلیل مشکلات مالی فراوانی که داشتند و نا امید شدن از دریافت مطالبات‌شان البته به گفته افاضلی، 24 امتیازی ماندند تا فرصت بقا در لیگ را از دست بدهند. آنها فردا هم بدون انگیزه با ذوب‌آهن بازی می‌کنند و این موضوع به سود نماینده اصفهانی لیگ برتر است. شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته پیش پرسپولیس را مغلوب کردند تا با 52 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرند و به شرط پیروزی برابر نفت به طور کامل نایب قهرمان لیگ هفدهم می‌شوند.

گسترش فولاد - پدیده

آبی‌پوشان تبریزی لیگ برتر 36 امتیاز دارند و با توجه به تفاضل گل ضعیفی که دارند حتی در صورت شکست صنعت‌نفت رده هشتمی، نمی‌توانند جایگاه این تیم را تصاحب کنند. از سوی دیگر حریف این هفته‌شان پدیده که 32 امتیاز اندوخته کرده، با پیروزی در این دیدار 6 امتیاز هم نمی‌تواند جای این تیم را به دست آورد اما از رده دهم تکان نخواهد خورد. این دیدار جنبه حیثیتی دارد و به نظر می‌رسد گسترشی که از استقلال و سایپا امتیاز گرفته،‌ روی کاغذ شانس بیشتری برای کسب 3 امتیاز دارد.

فولاد - تراکتورسازی

شاگردان سیروی پورموسوی که زمانی شانس زیادی برای نایب قهرمانی داشتند، امروز برای رسیدن به رتبه پنجم باید از سد سرخ‌پوشان تبریزی بگذرند و امیدوار به ناکامی پیکان و پارس جنوبی برابر حریفان باشند. فولاد با اندخته 44 امتیازی به مصاف تراکتوری می‌رود که این فصل ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده و با 31 امتیازی که در جیب دارد، امیدوار است تا بتواند برنده جدال خارج از خانه شود و در خوش بینانه‌ترین حالت دهم شود. تراکتورسازی در هفته‌های اخیر ضعیف‌تر از میانه فصل عمل کرده و به نظر می‌رسد نسبت به فولاد شانس کمتری برای تصاحب 3 امتیاز مسابقه داشته باشد.

سپاهان - استقلال

پرافتخارترین تیم لیگ برتر بدترین فصل حضورش در این رقابت‌ها را پشت سر گذاشته است. دیگر خبری از طوفان زرد آسیا نیست و آنها با 29 امتیاز در رده چهاردهم هستند. شاگردان منصور ابراهیم زاده هفته قبل در خانه استقلال خوزستان مغلوب شدند تا به شدت مورد غضب هواداران خود در فضای مجازی قرار بگیرند. سپاهان حتی اگر استقلال را ببرد و 4 تیم بالای او بازنده شوند هم نهایتا به رتبه دهم جدول می‌رسند. در سمت مقابل آبی‌پوشان که سیر صعودی‌شان در هفته‌های اخیر کاملا محسوس است با 51 امتیاز در رده سوم هستند و امیدوارند تا با برتری برابر حریف نامدار اصفهانی‌شان و به شرط توقف دیگر تیم اصفهانی لیگ برتر فصل را با عنوان نایب قهرمانی به پایان برسانند. غیبت روزبه چشمی، فرشید باقری، مجید حسینی و داریوش شجاعیان دست شفر را برای چینش ترکیب مورد نظرش تا حدودی بسته است.

مشکی‌پوشان - پارس جنوبی جم

تیم سقوط کرده مشکی‌پوشان با 15 امتیاز مدت‌هاست قعرنشین است و به رغم اینکه تلاش‌های زیادی کرده ولی هفته‌هاست که امتیاز نگرفته و در هفته پایانی امیدوار است تا بتواند امتیاز خوبی بگیرد تا فصل را با پیروزی به پایان ببرد. در سمت مقابل پارس جنوبی که 44 امتیاز دارد و در رده ششم قرار دارد، امیدوار است تا با پیروزی برابر ضعیف‌ترین تیم لیگ هفدهم در جایگاه پنجم قرار بگیرد. البته به شرطی که پیکان برابر سایپا برنده شود.

پرسپولیس - سپیدرود رشت

سرخ‌پوشان تهران که قهرمانی لیگ برتر را 3 هفته پیش در خانه پدیده به دست آوردند،‌ فردا جشن قهرمانی‌شان را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. پرسپولیس 61 امتیاز دارد و دوست دارد تا فصل را با امتیاز بیشتری ب پایان ببرد. ضمن اینکه رکورد 45 گل زده این تیم از سوی تیم ذوب‌آهن در خطر است و آنها باید برد خوبی برابر سپیدرود به دست آورند تا این رکورد را به تنهایی به دست آورند. علی علیپور آقای گل لیگ با 19 گل زده غایب سرشناس امروز تیم برانکو است. در سمت دیگر زمین سپیدرود که با 30 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد، این فرصت را دارد تا دست به کاری بزرگ بزند و با شکست قهرمان لیگ هفدهم در پایان فصل در رده دهم قرار بگیرد.

صنعت‌نفت آبادان - استقلال خوزستان

زردپوشان آبادانی به طور قطه تیم هشتم لیگ هفدهم هستند و اگر امتیازات‌شان همان 39 بماند، باز هم تغییری در جایگاه‌شان ایجاد نمی شود. شاگردان فراز کمالوند فردا برای آنکه فاتح دربی خوزستان شوند و فصل را با شادی هواداران‌شان به پایان برسانند، به برتری برابر حریف خوزستانی‌ان می‌اندیشند. در سمت مقابل شاگردان ویسی که 30 امتیاز دارند و هفته قبل حکم بقای‌شان را در لیگ برتر گرفتند،‌ امروز در زمره تیم‌هایی قرار دارند که می‌توانند با رتبه دهمی فصل را تمام کنند و برای همین فردا برای کسب حداکثر امتیاز به مصاف صنعت‌نفت خواهند رفت.

برنامه بازی‌ها و اسامی داوران قضاوت کننده هفته سی ام لیگ برتر:
*جمعه 7 اردیبهشت 97 – ساعت 17
فولاد مبارکه سپاهان- استقلال تهران –ورزشگاه نقش جهان اصفهان ساعت 17

محمدرضا اکبریان – آرمان اسعدی – اسد حاج محمدی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدعلی فروغی

گسترش فولاد تبریز- پدیده خراسان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 17
سعاد وفاپیشه – حمیدرضا کنعانی – عباس پورحیدری – محمدباقر پورباقر – ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان- تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 17
وحید صالحی – فرهاد فرهادپور – محسن بابایی – ابوالفضل گرجی – ناظر: حسین نجاتی

پیکان تهران- سایپا تهران –ورزشگاه شهدا شهر قدسساعت 17
موعود بنیادی فر – مهدی عالیقدر – هادی طوسی – ناصر جنگی – ناظر: حسین عسگری

نفت تهران- ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه تختی تهران ساعت 17
علی صفایی – امیر مبشر – علی احمدی – امیر عرب براقی – ناظر: بهرام مهرپیما

سیاه جامگان مشهد- پارس جنوبی جم - ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 17
پیمان فرخی مهر – رحیم حاجی پور – مهرداد نجفی – کیوان علی محمدی – ناظر: علیرضا کهوری

صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان - ورزشگاه تختی آبادان ساعت 19:15
علی بای – احسان تیموری – یوسف مغروری – علیرضا حیدرپناه – ناظر: عبود سنگاشکن

پرسپولیس-سپیدرود رشت - ورزشگاه آزادی تهران ساعت 19:15
سیدمهدی سیدعلی – فرهاد مروجی – مهدی شفیعی – علی احمدی – ناظر: فریدون اصفهانیان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور و استقلال تهران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار گیرند. تراکتور ۴۰ امتیازی است و برای زنده نگه داشتن اندک امید خود برای حضور در رقابت‌های آسیایی سال آینده نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. تراکتور در ۳ دیدار اخیر خود برابر استقلال تهران بازنده بوده و این تیم در مجموع ۳ دیدار، ۱۱ گل از استقلال دریافت کرده و تنها دو بار توانسته دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

حمید مطهری مربی تیم تراکتور که در اولین حضور خود روی نیمکت این تیم توانست ذوب آهن را در جام حذفی شکست دهد، در اولین تجربه خود روی نیمکت تراکتور در لیگ برتر کار سختی را برابر استقلال تهران خواهد داشت. آبی‌های پایتخت مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌روند و با ۵۳ امتیاز در صدر قرار دارند، مطهری و شاگردانش می‌توانند دلخوش حضور هوادارانشان در این بازی باشند تا جو ورزشگاه را به سود خود کنند.

آخرین باری که استقلال برای دیدار با تراکتور راهی تبریز شد به ۱۶ دی ۱۴۰۱ برمی‌گردد که آن بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید و هواداران این تیم امیدوارند تا بار دیگر استقلال در مقابل تراکتور شکست بخورد و روند ناکامی این تیم پایان یابد.

کد خبر 6090687

دیگر خبرها

  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز