Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@16:35:59 GMT

رابطه عجیب محکم دست دادن با قدرت حافظه+ عکس

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۴۹۷۱

رابطه عجیب محکم دست دادن با قدرت حافظه+ عکس

به گزارش پارس نیوز، 

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که محکم دست می‌دهند توان بهتری در حل مسئله‌های ریاضی و استدلال دارند، همچنین نمره‌ای بهتری درآزمون حافظه به دست می‌آورند.

این پژوهش که به وسیله دانشمندان دانشگاه منچستر انجام شده است نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین قدرت فیزیکی بدن با سلامت مغز وتوان حافظه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به ویژه برای حفظ توان حافظه و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی، چون آلزایمر و دمانس، ورزش به ویژه ورزش‌های هوازی، وزنه برداری و کار با وزنه‌های استاندارد، شنا و دوچرخه سواری انجام دهند تا عضله‌های بدن آن‌ها تقویت شود.


یکی از مشکل‌های شایع در دوران سالمندی ضعف عضله‌های بدن و بروز مشکل‌هایی چون سقوط، ضعف و شکستگی استخوان است که با انجام ورزش منظم از دوران جوانی این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود.

مطالعه برروی بیش از ۴۷۵ هزارنفر نشان داده که افرادی که دارای قدرت عضلانی بهتر هستند از سلامت مغز بالاتری برخوردارند.

مطالعه‌های پیشین نیز نشان داده است افرادی که ضعیف دست می‌دهند، امکان دارد دچار مشکل گردش خون و بیماری‌های قلبی باشند.


مرگ سلول‌های مغزی در میانسالی وسالمندی سبب افت توان حافظه و نیز آسیب دیدن ارتباط بین سلول‌ها و نیز ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود که درنتیجه آن فرد ضعیف با دیگران دست می‌دهد.

افراد می‌توانند از این آزمایش ساده برای پی بردن به سلامت اعضای خانواده و دوستان خود استفاده کنند، نتیجه این پژوهش در نشریه (the journal Schizophrenia Bulletin) به چاپ رسیده است.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آلزایمر وزنه برداری دوچرخه سواری سلامت خانواده مغز پارس پارس نیوز دست دادن قدرت حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر