Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@22:02:03 GMT

راهکار طلایی رهایی از کمر درد در دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۵۰۴۷

حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شبکه رادیویی سلامت گفت: کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند، نکات مهمی هم در مورد کمردرد در دوران حاملگی وجود دارد.

وی افزود: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن نیاز به حفظ تعادل و افزایش فشار بیشتر به ناحیه ستون فقرات و مهره هاست و همینطور نیاز به افزایش انقباض و قدرت در ناحیه عضلات پشت است و این ها با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین نیاز به این تغییرات بیشتر است و کمردرد را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: استفاده از ورزش های مناسب در دوران بارداری به گونه ای که با تقویت عضلات جدار شکم و تقویت عضلات ناحیه اطراف ستون مهره ها، می توان میزان کمردرد را به شکل قابل ملاحظه ای کمتر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از کفش های مناسب و استفاده از توصیه هایی در مورد نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن باعث پیشگیری از درد در ناحیه کمرهنگام بارداری خواهد بود.

مفخم گفت: در غالب موارد این درد پس از زایمان پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد پیدا کرد و علت آن هم از بین رفتن هورمون هایی است که از جفت ترشح می شود و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره هاست،  این موارد باعث تشدید درد می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  اظهار کرد: پس از دوران حاملگی اگر دردها ادامه داشت حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا علت کمردرد مشخص و درمان آن معلوم شود .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طب سلامت کمردرد وزن کفش بارداری پزشک درمان بارداری کمردرد ستون فقرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاووس حبیبی اظهار کرد: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در چهاردهم اردیبهشت سال جاری در یکی از محلات شهرستان شیراز، به علت حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از مأموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان سه خودرو ناشناس (هشت نفر) در یکی از محلات شهرستان شیراز اقدام به ربایش مردی ۵۶ ساله که در یک کافه نشسته بوده می‌کنند و سریعاً از محل متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس اضافه کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و آدم‌ربایان را شناسایی و متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را در یکی از محلات شیراز رها می‌کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه علت و انگیزه آدم‌ربایی اختلافات حساب بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقیقات برای دستگیری متهمان با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 750845

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند