Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپهبد سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت: برخی از موشک‌هایی که ائتلاف غربی به سوریه شلیک کرده بود اما به دلیل نقص فنی به اهداف خود اصابت نکردند به مسکو منتقل شده‌اند.

وی افزود: این موشکها از نوع کروز تاماهاوک هستند که دارای فن آوری‌های بالا در اصابت دقیق به هدف می‌باشند.

همچنین بخش‌هایی از موشک‌های جدید ساخت انگلیس و فرانسه با نام‌های SCALP و Storm Shadow به نمایش درآمده است که در بمباران اخیر نیروهای آمریکایی و اروپایی بر ضد مردم سوریه مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴آوریل آمریکا و متحدانش ۱۰۵ موشک را از دو ناو نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ و جنگنده‌های نظامی خود بر فراز شهر دوما شلیک کردند.

هدف آنان از این اقدام ادعای نابودی ساخت تسلیحات شیمایی در این شهر بود.

سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانست ۷۱ فروند از موشک‌های کروز غربی را قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه سوریه مسکو انگلیس فرانسه دوما انگلیس روسیه سوریه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحلیل آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران

کارشناسان غربی اذعان می‌کنند که قدرت موشکی ایران طی سال‌های گذشته شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده است.

به گزارش مشرق، قدرت نظامی ایران، به‌ویژه در حوزه موشکی طی سال‌های گذشته همواره در مرکز توجهات بین‌المللی بوده است.

رسانه‌های جهانی، به‌ویژه غربی اذعان می‌کنند که پایگاه‌های موشکی ایران بزرگترین و متنوع‌ترین در منطقه غرب آسیاست.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پیشتر گفته بود که ایران بیش از ۳ هزار موشک بالستیک در اختیار دارد. این آمار شامل نیروی رو به رشد موشک‌های کروز زمینی ایران نمی‌شود.

به اذعان رسانه‌های غربی، ایران در دهه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در دقت و قدرت موشک‌های خود داشته است.

تمرکز بر دقت و قدرت با برد موشکی ۲ هزار کیلومتری برای ایران همراه بوده است.

سرانجام، با وجود اتکای اولیه به موشک‌های با سوخت مایع، ایران از آن زمان تاکید بیشتری بر توسعه موشک‌های سوخت جامد داشته است.

حتی زمانی که محدودیت‌هایی وجود داشت، ایران به توسعه مجموعه وسیعی از موشک‌های قدرتمند و همچنین وسایل پرتاب فضایی (SLV)، ادامه داد.

ایران از سال ۲۰۱۷ در موارد متعدد از موشک‌ها در نبرد استفاده کرده است، از جمله عملیات موشکی بالستیک به پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰.

پولیتیکو در گزارشی نوشت که اروپا نمی‌تواند پیشرفت‌های ایران، یعنی زرادخانه موشک‌های بالستیک این کشور و بزرگترین در خاورمیانه را نادیده بگیرد.

به نوشته این پایگاه، ایران در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ یک موشک بالستیک جدید را که به‌طور مشترک با نام‌های «خرمشهر-۴» و «خیبر» شناخته می‌شود، پرتاب کرد.

به گفته کارشناسان، همچنین کلاهک انفجاری هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی خرمشهر و همچنین این واقعیت که این موشک می‌تواند در مرحله میانی پرواز خود مانور دهد، چالش‌هایی را برای سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته ایجاد می‌کند؛ سامانه‌هایی که اغلب از سوی آمریکا ساخته شده و از سوی ناتو پشتیبانی می‌شود.

ایران در اواخر سال ۲۰۲۲ حتی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت تولید کرده است، سپس اوایل سال ۲۰۲۳ موشک فتاح (یک موشک بالستیک متوسط برد جدید) را رونمایی و آزمایش کرد.

فتاح که قادر است که مسافت هزار و ۴۰۰ کیلومتری را با سرعت‌های گزارش شده بین ۱۳ تا ۱۵ ماخ بپیماید، نوع دیگری از خانواده موشک‌های سوخت جامد فاتح ایران است.

پولیتیکو همچنین نوشت که ایران ثابت کرده است که توانایی و قصد توسعه موشک‌های دقیق‌تر، قوی‌تر و قابل بقا را داشته است.

سی‌ان‌ان هم در گزارشی درباره موشک فتاح نوشت: فتاح جدیدترین موشک در پایگاه تسلیحاتی ایران است که به سرعت در حال گسترش است؛ موشکی که ایران می‌گوید می‌تواند تا ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت کند.

این پرتابه مافوق صوت توانایی نفوذ به تمام سامانه‌های موشکی پدافند هوایی و منفجر کردن آن‌ها را دارد.

این موشک می‌تواند در داخل و بالای جو زمین حرکت کند و بردی معادل هزار و ۴۰۰ کیلومتر (۸۷۰ مایل) دارد.

سی‌ان‌ان نوشت: بر این اساس، این موشک می‌تواند به اسرائیل نیز برسد. موشک‌های مافوق صوت موشک‌هایی هستند که می‌توانند با سرعتی بیش از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت کنند.

اما در همین حال، یوزی روبین، موسس و مدیر سابق سازمان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی، گفت: این مفهوم واقع ‌گرایانه و قابل اجرا است.

الکس واتانکا، مدیر برنامه ایران در موسسه خاورمیانه در واشنگتن، گفت: ایران پیشرفت‌های بزرگی در این بخش (قدرت موشکی) داشته است و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود.

کارشناسان می‌گویند آنچه موشک جدید ایران را از سایر پرتابه‌های طراحی شده متمایز می‌کند، مانورپذیری آن است. این موشک دارای یک نازل متحرک است که به آن اجازه می‌دهد مسیری نامنظم را طی کند و بنابراین رهگیری آن دشوار است.

سی‌ان‌ان همچنین می‌نویسد که یک کارشناس اذعان کرد که اطمینانی وجود ندارد که سامانه‌های پدافند موشکی رژیم صهیونیستی بتوانند موشک فتاح ایران را رهگیری کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین تحلیل آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • شلیک بیش از ۲۰ موشک از لبنان به شهرک‌های صهیونیستی
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی