Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@11:48:43 GMT

مهمترين اخبار جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۵۶۵۳

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، مهمترين رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است:

يمن

// مردم یمن صبح روز شنبه پیکر شهید صالح الصماد را که توسط رژيم سعوي و با حمايت آمريکا ترور شد و به شهادت رسيد در صنعاء پایتخت این کشور تشییع می کنند.
// نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک زلزال 2 را به سوی نظامیان متجاوز سعودی و مزدوران آنان در منطقه السدیس واقع در نجران عربستان شلیک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

// جنگنده های سعودی دو بار به شهرک میدی و سه بار به منطقه الجر در شهرک عبس واقع در استان حجه یمن حمله کردند.

// جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی همزمان با برگزاری تظاهرات در میدان العروض در استان الحدیده یمن مکانی در نزدیکی این میدان و محل تجمع تظاهرات را هدف قرار دادند.

ايران 

// يک مهاجم مسلح صبح چهارشنبه وارد دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن شد و با تهدید کارکنان و مراجعه کنندگان، اقدام به شکستن شیشه ها و برخی لوازم موجود کرد.

// فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت موضع اتحادیه اروپا و بیست و هشت عضو آن و همچنین اعضای شواری امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره توافق هسته ای ایران (برجام) روشن است و همگي ما به وضوح حمایت خود را از این توافق اعلام کرده ایم.

نيجريه 
// منابع خبری نیجریه اعلام کردند گروهی از جوانان خشمگین یازده مسلمان را در شهر ماکوردی مرکز ایالت بنو در مرکز این کشور کشتند.

روسيه 

// سازمان‌دهندگان مسابقات فوتبال جام‌ جهانی پیش‌بینی کرده اند این بازي ها در مجموع نزدیک به 31 میلیارد دلار به اقتصاد روسیه کمک می کند.

نيکاراگوئه 
// دیده‌بان حقوق بشر نیکاراگوئه اعلام کرد آمار کشته شدگان تظاهرات در این کشور به دست‌کم 34 نفر افزایش یافت.

فرانسه 
// امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد در شرايطي حساس به سر می بریم، لازم است فورا به عنوان یک جامعه جهانی برای محافظت از نها‌های بین المللی مانند ناتو و سازمان ملل ، اقدام کنیم.

عراق 
// بدیع عارف وکیل عراقی از آزادی بیست تن از چهره ها و افسران رژیم صدام که در زندان ناصریه هستند خبر داد و گفت برخی از این افراد که بیش از 10 سال در بازداشت به سر می برند محاکمه شده اند و شماری هنوز محاکمه نشده اند. 

سوريه

// بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل متحد برای دومين بار وارد دوما در سوریه شدند.

آمريکا 

// تنزل جایگاه آمریکا در شاخص آزادی مطبوعات در سطح جهان . این تنزل جايگاه با رفتارهای تهاجمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ضد رسانه ها ، ارتباط مستقیم دارد.

// دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور بین الملل و عدم اشاعه اعلام کرد آمریکا به دنبال گشودن دوباره یا مذاکره دوباره برجام نیست اما امیدوار است در این توافق بماند تا نقایص آن با توافقی تکمیلی برطرف شود.

کويت 

// کویت رناتو ویلا سفیر فیلیپین را به علت مناقشه میان دو کشور اخراج کرده است. کویت همچنين سفیر خود را نیز از مانیل فراخوانده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد