Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی مردم در بزرگترین سکونت گاه غیر رسمی کشور سال هاست از نبود امکانات اولیه و رفاهی همچون آب و برق در رنج و عذاب به سر می برند که بسیاری از ساکنان آن به صورت غیر مجاز از اندک ترانس های برق که فقط برای 480 خانواده کافی است استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، روستای کمب مرادآباد چابهار به عنوان بزرگترین سکونت گاه غیر رسمی کشور با مساحتی بالغ بر 400 هکتار در 5 کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است که بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستایی که مردم آن با گذشت بیست سال از زندگی، علاوه بر داشتن مشکلاتی چون کوچه و خیابان های خاکی از معضلی با عنوان کمبود یا نبود برق هم رنج می برند به گونه ای که در گرمای طاقت فرسای چابهار در فصل تابستان از امکانات سرمایشی نمی توانند استفاده کنند.
 به همین دلیل بسیاری از ساکنان آن به صورت غیر مجاز از اندک ترانس های برق که فقط برای 480 خانواده کافی است استفاده می کنند.
وقتی وارد این روستا می شویم با صحنه عجیبی روبه رو می شویم چرا که از تیرهای برق آن کابل هایی آویزان است و حتی از روی زمین نیز عبور کرده است از کابل هایی که توسط ساکنان به منزل آن ها متصل شده و خسارت های جانی و مالی هم به همراه داشته است.
 


امیدرضا مشهدی مدیر اداره برق چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان در این خصوص با بیان اینکه تمامی مناطق حاشیه نشین این شهرستان تا پایان سال جاری از نعمت روشنایی بهره مند می شوند، گفت: اقدامات برای ساماندهی، توسعه و برقرسانی به روستا کمب آغاز شده به طوری که در 6 ماه اخیر ٥٣ دستگاه ترانسفورماتور در حاشیه شهر چابهار نصب و این مناطق برقدار شده اند.
وی بیان کرد:شرکت توزیع نیروی برق تمامی تجهیزات و تاسیسات جدید را بر اساس طرح ساماندهی و اخذ حریم در معابر بازگشایی شده نصب می کند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار پرونده اخذ انشعاب برقرسانی و ساماندهی اصولی روستای کمب شهرستان چابهار از چهار سال گذشته تا کنون تشکیل شده که برخی از آنها ناقص است.
 
عبدالطیف شیخ زاده بخشدار مرکزی چابهار هم در این راستا با اشاره به اینکه بیش از 56 هزار نفر که 63 درصد از جمعیت شهر چابهار را شامل می شوند در مناطق کمب، مرادآباد، میرآباد، هوت آباد، جنگلوک، رمین، عثمان آباد و نوک آباد سکونت دارند، گفت: اداره برق هر چه سریعتر مشکلات مردم در حوزه برق را مرتفع کند تا مردم بیشتر از این در گرمای طاقت فرسا و شرجی هوا در رنج و عذاب نباشند.
وی تصریح کرد: مردم ساکن در مناطق حاشیه نشین و روستای کمب به دلیل قهر طبیعت، خشکسالی و بی آبی از روستاها و شهرهای همجوار به اطراف چابهار کوچ کرده اند؛ صبر و بردباری مردم و قبول زندگی در بدترین وضعیت و نبود امکانات اولیه نظیر برق، آب، طرح هادی، بهداشت و مدرسه قابل تحسین است و باید بعد از گذشت بیش از 20 سال از حداقل امکانات نظیر نعمت برق بهره مند باشند.
   
بخشدار مرکزی چابهار  افزود: بخش مرکزی این شهرستان برای رسیدن به شاخص های میانگین کشوری در زمینه آب، برق، راه، بهداشت، اجرای طرح هادی، فضای آموزشی، اینترنت و تلفن باید 20 یا 30 سال دیگر در انتظار باشد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24

دوری لسترسیتی از لیگ برتر چندان طولانی نشد.

در فاصله یک هفته تا پایان فصل 2023/24 چمپیونشیپ، قهرمانی لسترسیتی در این رقابت ها مسجل شد. روباه ها هفته گذشته بازگشت خود به لیگ برتر را قطعی کرده بودند.

رسمی؛ لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس برگشت

لسترسیتی فقط یک فصل از لیگ برتر دور ماند و آنها با قهرمانی در چمپیونشیپ به بالاترین سطح فوتبال انگلستان برمی گردند. لسترسیتی امشب در جریان دیداری از هفته 45 چمپیونشیپ در زمین پرستون به برتری 3-0 رسید و قهرمانی خود را مسجل کرد. نایب قهرمان این رقابت ها از میان لیدزیونایتد و ایپسویچ تاون خواهد بود. در فاصله یک هفته تا پایان رقابت ها، ایپسویچ تاون با یک بازی کمتر نسبت به لیدزیونایتد از شانس بسیار خوبی برای نایب قهرمانی و صعود مستقیم به لیگ برتر برخوردار است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد