Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:40:39 GMT

بحران کم آبي بر 26 شهر هرمزگان سايه افکنده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۵۹۴۹

بحران کم آبي بر 26 شهر هرمزگان سايه افکنده است

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري هرمزگان گفت: کاهش شديد ذخاير آبي استان ناشي از کمبود نزولات جوي و تداوم بيش از 18 سال خشکسالي موجب بحران کم آبي در 26 شهر اين استان شده است.

امين قصمي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: از اين شمار 11 شهر از جمله بندرعباس مرکز هرمزگان در شرايط بطور کامل بحراني قرار داشته و 15 شهر ديگر در آستانه بحران قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سد استقلال ميناب تامين کننده 50 درصد از حجم آب مورد نياز بندرعباس است، گفت: متاسفانه در حال حاضر از حجم 250 ميليون مترمکعبي اين سد، تنها 10 ميليون مترمکعب باقي مانده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري هرمزگان خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود که آب اين سد تنها تا تيرماه پاسخگوي نياز آبي بندرعباس باشد و با توجه به کمبود آب ، به احتمال بسيار ناگزيز به جيره بندي و نوبت بندي آب در تابستان امسال خواهيم بود.
قصمي يکي از مهمترين اولويت هاي کاري اين شرکت را تکميل هر چه سريعتر مرحله اول آب شيرين کن100هزار مترمکعبي بندرعباس عنوان کرد و گفت: با توجه به پيشرفت هاي انجام شده ، اين مرحله با ظرفيت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز تا تابستان به بهره برداري مي رسد.
شرکت آب و فاضلاب شهري استان هرمزگان خدمات رساني به جمعيتي افزون بر يک ميليون و 100 هزار نفر را در قالب 36 شهر و جزيره برعهده دارد.
بيش از 18 سال خشکسالي و کم آبي در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشاميدني، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بين30 تا 70 درصد شده است .
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامي آن ها داراي بيلان منفي هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقي دشت ها نيز شور است.
تداوم خشکسالي و کاهش نزولات جوي موجب شده اين استان در طول شبانه روز با 900 ليتر بر ثانيه کمبود آب مواجه شود.
در حال حاضر ميزان توليد آب در استان هرمزگان برابر با 3 هزار و 600 ليتر بر ثانيه در شبانه روز است اما نياز آبي اين استان برابر با 4 هزار و 500 ليتر بر ثانيه در اين بازه زماني است.
براي رفع مشکل کم آبي بندرعباس مرکز استان هرمزگان پروژه هاي مختلفي تعيين شده که از جمله مهمترين آنها پروژه آب شيرينکن 100هزار مترمکعبي اين شهر است که تيرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمين خورد.
آب شيرين کن صد هزار مترمکعبي شهر بندرعباس در نزديکي صنايع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است.
7198/6048
* آگاهي از آخرين اخبار استان در کانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد

پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشور‌های ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویا‌های شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویا‌های اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • سایه باران کماکان بر سر تهران
  • همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است