Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   مهدی سجادی، در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دلفان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، افزود: جلوگیری از کشت محصولات آبدوست از جمله سیب زمینی، نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز از مهمترین مواردی است که باید از سوی مسئولان مربوطه در شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دلفان نیز با اشاره به اینکه بحران تنش آبی در سال زراعی جاری جدی است، بیان کرد: باید با متخلفان و بهره برداران غیرمجاز برخورد شود و پروانه بهره برداری چاه‌هایی که بیشتر از سهمیه مندرج در پروانه آب برداشت می‌کنند، باطل شود.

جعفر طولابی افزود: با مالکان چاه‌هایی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده اند، نیز برخورد شود.

در این نشست علی صفر بیرانوند رئیس دادگستری شهرستان دلفان نیز بر حفاظت و صیانت از منابع آب و عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و پلمب و لغو پروانه بهره برداران غیر مجاز تاکید کرد.

انتهای پیام/د

دشت دلفان درصورت رعایت نکردن الگوی کشت ممنوعه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانونی برای فرونشست نداریم/ لزوم اصلاح الگوی کشت حوضه زاینده‌رود
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در بادرود
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • استان البرز با کاهش شدید منابع آبی مواجه است
  • صنایع در صورت رعایت مصرف از مشوق‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • با سهل انگاری مدیران برخورد می‌شود
  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود